Gå til innhold

Parabener, hvor hysterisk bør jeg være?

Anbefalte innlegg

Barnet mitt har noen flekker på kroppen hvor huden er helt tørr.

Han er 10 mnd.

Jeg har slik hud selv, spesielt på vinteren blir jeg plutselig kjempetørr, det klør ikke, er bare tørt.

Når jeg får slike selv er det eneste som hjelper å smøre med en propolissalve jeg har med aloe vera. Da forsvinner det tørre partiet etter et par dager og er helt fint igjen,

Tenkte jeg skulle bruke den på gutten min også, men ser at den inneholder parabener. Hvor hysterisk skal jeg være, kan jeg bruke den på ham? Jeg innrømmer at jeg ikke har satt meg altfor mye inn i hva parabener egentlig gjør for skade, har bare lest at babyen bør bruke produkter uten. Her er det jo uansett snakk om veldig små mengder.

Skal, skal ikke?

Fortsetter under...

Her i huset er alt til mor og barn parabenfritt. Men vi har også hatt problemer med eksem som ikke ville forsvinne da han var liten og jeg måtte til slutt smøre med kortisonsalve for å få det til å forsvinne. Brukte salven kun 5-6 dager og kun rett på flekkene. Så jeg tenker at så små mengder neppe gjør noen skade, det er jo tross alt veldig mye drit unger får i seg i hverdagen uten at vi kan gjøre noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...