Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #1 Skrevet 4. mars 2011 Jeg ser at det er mange som skriver om at sekxuell utforking mellom søsken har føltes som overgrep, når de tenker tilbake på sin barndom. Dette er hovedsaklig de som har hatt eldre brødre. Jeg selv har bare hatt en søster og kan på det viset ikke sammenligne meg, muligens det er annerledes med sexuell lek og utforskning når det er barn av to kjønn. Men jeg og min søster hadde en form for utforskning oss i mellom også. Vi klinte, eller vokosnekysset, slik de gjorde på film. Det var også en form for seksualisert lek mellom alle oss nabobarna. Romper og tisser var veldig spennende. Og jeg har store problemer med å forstå disse overgrepsfølelsene. Jeg har også venninner nå i voksen alder som vokste opp med brødre, og de beskriver nok at de gikk lengre i sin seksuelle lek, enn hva jeg og min søster gjorde. Vi har snakket om slikt nå når vi alle har fått egne barn, med tanke på hva fremtiden vil bringe når det kommer til denne delen av oppveksten, særlig når barna da blir eldre, vi har alle kun små barn i dag. Er dette virkelig overgrep? Eller er det normal adferd hos både små barn og også litt større barn, som gjerne nærmer seg tenårene. Jeg holder med at det er en normal del av å vokse opp. Vi hadde også nabogutter som var med på denne utforskningen, det var ikke bare oss nabo jentene. Doktor lek var det vel vi kallt det. Jeg ser jo at om det føltes som et overgrep så er det nok å regne som et overgrep, men er barna egentlig i stand til å se hva de holder på med, å sette grensene selv for når leken går for langt?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Har selv en gutt og en jente, som i dag er alt for små til denne form for lek. Men tiden går jo så fort, så det er vel ikke lenge til dette blir en problemstilling vi må være obs på. HI
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Det er ikke nødvendigvis et overgrepselv om en som voksen idag føler det slik. Det er klart det kan ha vært gtenseoverskridende og ubehagelig, men det som ble beskrevet i et innlegg for noen dager siden var ikke et overgrep. Reaksjonen til HI syntes å være helt ekstrem og ikke i forhold til hva som skjedde.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Det er jeg helt enig i, jeg reagerte også på hennes oppfatning av dette. Men det var jo i svaren hun fikk andre som føler ting på samme måten, og som kjente seg igjen i hennes situasjon. Så hun er jo tydeligvis ikke alene om å tenke slik. Men jeg reagerte også på disse innleggene med en tanke om at det var sterkt overdrevent i forhold til en normal reaksjon.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Nå vil kanskje det jeg skriver bli tatt ille opp av noen. Når barn utforsker hverandre, til tross for at det kan være en aldersforskjell på noen år, så ser jeg på det som en lek, og som det å gå fra barn til ungdom. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke har opplevd dette. Jeg syns det er en tendens til at personer som har det vanskelig psykisk kan finne årsaken i en slik lek som barn. Mange psykologer fokuserer på å finne problemer i fortiden som opphav til nåtidens problemer, og da vil minnene om seksuell adferd som barn bli til . overgrep. Man har da funnet grunnen til at livet ellers har blitt vanskelig . Jeg har selv hatt seksuelle erfaringer med mine venninner (jeg er selv jente). Jeg håper at ingen av dem kommer for å stemple meg som overgriper av den grunn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå