Gå til innhold

9 mnd og står opp kl. 5, er det noe håp om bedre tider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det meste er prøvd for å få henne til å sove lenger, men hvis noen har noen råd utenom det vanlig hører jeg gjerne etter;) Hun legger seg mellom 18.30-19 (våkner omtrent på samme tid samme når hun legger seg, så nytter ikke å legge henne senere for å forlenge natten...)

Sover ca. 30 min-1 time på formiddagen, og 2 timer på ettermiddagen (ikke etter kl.15). Har frem til nå vært en av disse 30-min-dupperne, men det er i ferd med å bedre seg...:)

Har de siste par mnd (etter at hun begynte å sove rundt faktisk), tatt veeeldig tidlig morgen... er det håp om at dette bedrer seg etterhvert som hun blir litt eldre, eller har vi rett og slett fått en liten morgenfugl?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etterhvert vil hun nok kutte ned til bare 1 litt lenger lur midt på dagen, men tviler på at hun kommer til å sove lengre for det.

Mini er 13 mnder og våkner mellom 5 og 6, men jeg ligger i senga og prøver at vi skal slumre fra 5 av, det er altfor tidlig å stå opp da, hehe. Men er han lys våken så står vi opp såklart.

Denne soverytmen fra kveld til morgen har han hatt siden han var 1 mnd, så er nok en morgenfugl!

Spent på om andre har tips til deg HI!

Skrevet

Jenta mi kuttet ut å stå opp kl 5 omtrent samme tid som hun gikk ned til 1 dupp på dagtid. Da begynte hun plutselig å forlenge morgenen frem til 6 og så gradvis frem til 7. Nå våkner hun mellom 7 og 7.30 (på hverdagene må jeg vekke henne 7 for å rekke barnehage/jobb)

Hun var 9-10mnd når hun gikk ned til 1 dupp.

Enkelte er bare morgenfugler da. Ifølge svigermora mi så var mannen min en skikkelig morgenfugl. Han våknet mellom 4 og 5 hver dag (uansett når han ble lagt) frem til han var 5år...

Skrevet

Du kunne kanskje forsøkt å kutte ned til 1 dupp snart, evt vekke tidligere etter dupp nr 2. Vi begynte med 1 dupp da gutten var 9,5 mnd og det var ikke noe problem, han var veldig klar for det da!

Skrevet

Gutten min er straks to, men våkner fremdeles like tidlig som han gjorde når han var under året... Ikke noe som funker her, så det er bare sånn det er.

Mine medstudenter uten barn er svært imponert over at jeg kommer meg gjennom skoledagen. Når første forelesning begynner kvart over ti, har jeg ofte vært oppe i fem timer; stelt meg og ungen, lagd f.eks havregrøt eller stekt egg til frokost, tatt ut av oppvaskmaskin, hengt opp en klesvask, satt på en ny klesvask, sett på barnetv med ungen, lest en bok for ungen, kledd på meg og ungen, tatt bussen og levert han i barnehagen og tatt t-banen til skolen. Og deretter er dagen ordentlig i gang.

Mens alle andre har stått opp, dratt på seg klær, spist en skive og kommet seg på skolen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...