Bettybu Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 ..eller har jeg allerede glemt det?? Syns bare det var lenge å beholde stinget der jeg fjernet en føflekk, skar ikke boert mye, for det var en sånn "på stilk"..
blomstre Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Men du har jo alikevell skåret bort noe... Jeg fjernet stinga etter føflekkfjerning for tidlig og hele greia sprakk opp igjen. Blir mer spenn når man har skåret bort noe kanskje?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 Med keisersnittet ble du nok sydd innvendig også, og det er nok derfor stiftene kunne bli fjernet etter 4-5 dager. Mens ved fjerning av en føflekk så syr de kun utvendig, og dermed er de stingene det eneste som holder huden sammen. Trodde 14 dager var vanlig, så jeg tenker du er heldig som får de fjernet etter 10 dager:) Ikke noe godt å fjerne de for tidlig og oppleve at såret sprekker opp igjen.
kokosyklus Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 10-14 dager er vanlig fro all overflatisk kirurgi:)
lille sprelle Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Jeg klarte å gjøre en større bommert her som medførte et stort sår med mange sting. Jeg fikk beskjed om at det beste resultatet ifht arr mv, var å fjerne etter 5 dager.
Bettybu Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2011 Er jo mye "hud" som skal lappest sammen ved keisersnitt, og det ytre må jo også henge sammen, selv om det er indre sying også??? Snittet mitt ble veldig bra det, ikke noe å si på det.. Syns bare 10 dager var lenge for et sting, (det var ett sting pr flekk)... Jeg sydde ett sting i nakken ved hårfestet for lenge siden, og vet de plundret med å fjerne det...Husker ikke hvor lenge det skulle være i da, men... Arr under arma er jo ikke så synlig at det blir sjenerende for meg iallefall... Muligens så lenge som er vanlig, men i forhold til keisersnittet..så var det mange dager...
2søtesmåh Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Kanskje vil de gi det mulighet til og fikse seg selv? Jeg fjernet 4 føflekker for et par år siden og på to av dem forsvant stingene av seg selv..Eller, de "grodde ut"....Skulle tørke meg etter dusj og dermed ble trådene med..Ikke arr i det hele tatt etter de )
Bettybu Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2011 Fikk i tillegg beskjed om å ha på vanntett plaster... Og det løsner litt i kanten og må skiftest, og dermed blir huden irritert.. Er nok bh`n som irriterer plastert... Jaja, mandag blir det slutt på stinga..
kokosyklus Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 jeg er sykepleier og har jobbet på kirurgisk avdeing, jeg vet det er vanlig:)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 4. mars 2011 #10 Skrevet 4. mars 2011 Jeg må bare spørre... Skal selv fjerne en føflekk på "stilk", og fikk beskjed av fastlege om at det ikke trenger å sys noe... ble som et vanlig sår bare sa han... Fastlegen som skal gjøre det også, med lokalbedøvelse... Altså, han bare tar bort det som "henger ut", selve flekken under blir værende. Har du fjernet hele, hi, sånn at de har skjært nedi huden? Ble litt nervøs her nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå