Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Del Skrevet 3. mars 2011 jeg er alene og har selv valgt å ikke ta i mot stønader fordi jeg ønsker å klare meg selv. jeg har 1 barn og betaler 6500 til leiligheten i måneden. utbetalingen min er 17.000 +2500 fra barnefar(som går rett til barnehagen som er 2600kr) studielån på 30 000 har egenbil med forikring og bensin og i det siste mye småfeil som må fikses. har også det vanlige som telefon, strøm, mat osv. har klart å spare opp 10 000 ibuffer, har egen bil og strøm konto som er nå på 5000 også sparer jeg 500 til pansjons sparing, 500 til sønnen min og 1500 til boligsparing. ellers mangler jeg ingen ting til meg og sønnen min. har også alltid topp utstyr til barnehagebruk osv. hvordan er det med dere??? vet dere hvor mye dere bruker i mat osv? alle blir like overrasket når de får se hvor mye de bruker i mat på "luksusfellen" jeg vil ikke dømme noen men har dere prøvd å sette opp hva dere bruker i penger osv? har man dyrt huslån, kan man ta leie istedet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142979922-her-er-min-pengebruk-jeg-klarer-ikke-%C3%A5-forst%C3%A5-de-som-ikke-har-penger-n%C3%A5r-maneden-er-over/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #2 Del Skrevet 3. mars 2011 Da jeg var alenemamma til mitt barn hadde jeg litt lavere inntekt enn deg, men klarte meg strålende Fikk spart masse hver mnd, samtidig som jeg hadde råd til alt vi trengte og mer til. Nå er jeg samboer og vi har 3 barn. Utgiftene er tilsammen MYE større både når det gjelder matbudsjett, leilighet, klær/utstyr, fritidsaktiviteter, barnehage/sfo, telefon, strøm (når man er 5 i familien går det en del vaskemaskiner, oppvask og varmtvann) osv I tillegg har vi 2 studielån (ca 450 000) vi betaler på... For all del - vi klarer oss greit. Men kommer store uforutsigbare regninger så må vi snu på kronen en stund. Klart vi kunne begynne å vaske klær for hånd, dyrke vår egen mat, dusjet i kaldere vann, kuttet ut telefon og internett, kuttet ut fritidsaktivitetene til barna våre,kuttet ut ferier, flyttet inn i en ettroms leilighet..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142979922-her-er-min-pengebruk-jeg-klarer-ikke-%C3%A5-forst%C3%A5-de-som-ikke-har-penger-n%C3%A5r-maneden-er-over/#findComment-142980029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå