Gå til innhold

Ang reduksjon av bryst og mage, var hos lege i dag......

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei tobarnsmor på 20 år.

Jeg sliter med depresjon og dårlig selvbilde, har store bryster og en totalt ødelagt mage full av strekkmerker og ødelagt løshud (omtrent sånn http://www.plastikkirurgi.nu/bilder-bukplastikk-mageplastikk) Jeg måtte egentlig gå ned 10 kg, men det kunne greie seg med 5 sa hun, da jeg har noen kg for mye....Så om jeg klarte å gå ned 5 kg, skulle hun sende henvisning til vurdering..

Jeg er jo bare 20 år og, jeg føler meg ikke bra i det hele tatt, veldig problemer med å finne klær osv.

Jeg hadde en veldig merkelig samtale med legen i dag, veldig stressende lege som jeg ikke føler meg komfortabel med. Følte jeg ikke fikk sagt det jeg skulle. Hun så ikke på magen eller brystene mine, jeg bare fortalte hvordan dette var og hvordan det plaget meg..

- Mener henne at jeg skal få dette dekka (ettersom det går gjennom legen?)

- Vil gjerne høre om erfaringer rundt bukplastikk og brystreduksjon og deres tanker om situasjonen min..

Fortsetter under...

Tidligere var det ikke noe problem å få dekket brystreduksjon. Det har jeg selv fått. Nå er det litt verre i og med at tidligere kunne man få dekket operasjon hos visse private klinikker. Nå er det så og si slutt på det. Det samme gjelder bukplastikk.

Jeg har selv søkt om å få dekket bukplastikk fordi jeg har gått ned 50 kg. Har stått på venteliste i snart 1 år. Det er få offentlige sykehus som gjør dette og ventelistene er lange.

For å få dekket operasjoner hos det offentlige er det ofte svært strenge kriterier, og som regel går det på strenge BMI krav.

Rart at legen ikke tok en titt på deg. Tror jeg hadde gått til en annen lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...