Gå til innhold

er det noen lærere som jobber i barneskolen her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om du trives?

vurderer å ta videreutdanning, fra førskolelærer til lærer nemlig...

hva har du i lønn?

hvor mange timer i uken jobber man, altså hvordan er DIN uke lagt opp??

takker for alle svar!!

Skrevet

ingen?

Skrevet

Jeg er lærer i barneskolen. Har det siste året bare jobbet 50 og 60 % stilling, så det blir jo litt annerledes. Jeg har to fridager på 50 %. De dagene jeg jobber, så er jeg på jobb kl 7.45 og er ferdig ca kl 15.30. Er ikke kontaktlærer med så liten stilling, så jeg slipper "billig" unna i forhold til dem.

Da jeg var kontaktlærer med 100 % stilling, så jobbet jeg til 16/16.15 fire dager i uka. Prøvde å komme meg til barnehagen til kl 15 på fredager, men dette gjorde at søndagskveldene ble jobbekvelder. Jobbet vel 3-4 kvelder i uka i hvert fall (6-8 timer tilsammen, tenker jeg). Det er mye jobb, men det er en fin jobb som enkelte dager gir deg veldig mye. Det er vel som i andre jobber, at noen dager føler man seg takknemlig for den jobben man har, mens andre dager vil man bare slutte:).

Jeg har 10 års ansiennitet, og har da en lønn på 387.000 i året på full stilling.

Lykke til med valget ditt!

Skrevet

Jeg har jobbet barneskolen, men jobber i ungdomsskolen nå.

I barneskolen hvis du er kontaktlærer så har du ca 25 undervisningstimer i uka. men du må regne med møter og for og etterarbeid.

En uke ligger på 42,5 time i uka. Men vi avspaserer det vi jobber for mye.

Jeg har 430 000,- i årslønn.

Trives helt fantastisk. Gleder meg hver eneste dag til jobb.

Et bedre yrke skal du lete lenge etter.

Skrevet

Hei!

Jeg jobber som lærer, og har jobbet på alle trinn fra 1.-10.trinn. I utgangspunktet har alle ca. 43, 25 timers uke de ukene vi jobber. Hvor mye undervisning det er , avhenger av om du jobber i barneskolen eller ungdomsstrinnet. I tillegg til undervisning er det møter, inspeksjon og tid til for og etterarbeid. Hvis skolen følger den sentrale avtalen, binder du opp ca 33 timer i uka der du må være til stede på skolen (litt mer på barneskolen og litt mindre på ungdomsskolen). I tillegg har du altså 10 timer i uka til for og etterarbeid. Det er veldig forskjellig hvordan skolene legger opp tiden for lærerne sine.

Selv synes jeg at arbeidsbelastninga er veldig forskjellig alt etter klassetrinn og utfordringer i klassen. Jeg synes 7.trinn er det trinnet med mest arbeidsbelastning, hvis en ser bort fra de klassene som har elever som krever ekstremt mye. Da skal du forberede dem til ungdomsskolen med den type vurdering det krever samtidig som du har samme antall undervisningstimer som en har i 1. - 6.trinn. På ungdomstrinnet går antall undervisningstimer ned, så dermed får du kompensert en del av den ekstra tiden du bruker til for og etterarbeid.

Når dette er sagt, trives jeg veldig godt i jobben min, selv om det er intenst når det står på. Jeg jobber ofte mer enn de 43, 25 timene, men så har vi jo lange friperioder som gjør at en får hentet seg inn.

Jeg har ca. 440 000 i lønn, men da er jeg adjunkt med tilleggsutdannning, har jobbet 14 år og har tillegg fordi jeg er kontaktlærer, samlingsstyrer og har noen andre typer verv.

Skrevet

Jeg er også lærer i barnreskolen, og har samme utdanning som hun over her, samt omtrent like lang ansiennitet og lønn.

Jeg har jobbet på alle trinn på barneskolen, og det er stor forskjell på arbiedsbelastning fra klasse til klasse og fra trinn til trinn.

Jeg jobber 100% har 18,5 klokketimer undervisning (noen skoler har nå 45 minutters timer, mens andre har 60minutters) , har litt fratrekk på undervisningstida for kontaktlærer og andre frivillige ting jeg har tatt på meg. Hvor mye som er normalt hvis man ikke har noe ekstra er jeg ikke sikker på, men ca 20 klokketimer eller 26 45minutterstimer på barneskolen.

Hun over sier at hun syns det er mest arbeidsbelastning på 7. trinn. Det skal jeg forsåvidt være helt enig i, det krever mer for- og etterarbeid og mer faglig kompetanse. Men det er mer slitsomt de timene du er i klasserommet når du har feks 1. klasse. De trenger mer hjelp til det meste, og det er genrelt mer masete dager. Men desto lettere med tanke på særlig etterarbeidet.

Undervisningen er det morsomste med å være lærer, alle møtene og all rettingen er ikke så festlig. Det er også ofte sånn at en innimellom må gjøre så mye andre ting ifm møter o.l. at man føler man ikke får nok tid til elevene sine.

At man skal jobbe rett i underkant av 44 timer i uka er noe svært mange som ikke er lærere ikke helt tror på, desverre er det mange som er helt overbevist om at vi bare er på jobb fra 0830 - 1400. Men man skal ikke ha jobbet lenge før man ser at man faktisk trenger alle de 43,25 timene i uka for å være ajour med jobben sin. De første årene trenger man enda mer, særlig hvis man er kontaktlærer.

Så man jobber mye, og mange tjener mer enn oss. Men det er en fantastisk jobb! Jeg vet ihvertfall ikke hva annet jeg kunne tenkt meg å jobbe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...