Gjest Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Sikkert et veldig teit spørsmål, men hvordan måler jeg høyden til jenta mi? Når hun var baby så ble hun jo målt liggende og da målte de henne helt ut til tærne. Det er helt umulig å måle henne liggende nå som hun er 19mnd og turbo rundt i stua Skal jeg måle henne stående som jeg ville målt meg selv? Altså stående mot en vegg med beina plantet flatt på bakken?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. mars 2011 #2 Skrevet 4. mars 2011 Ja, det er i hvertfall det vi gjør :-) Inntil veggen, hælene helt barn, og en bok på hode. Setter et lite merke på undersiden av boken, og så måler vi avstand fra gulv til merke etterpå. Har gjort dette med alle barna med jevne mellomrom (når de blir eldre spør de ofte selv om å få måle seg, i hvertfall gjør mine det), og vi har på det meste bommet med 1,5 cm, som regel treffer vi helt likt med det de måler på helsestasjonen, så det er ganske nøyaktig å gjøre det slik.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. mars 2011 #3 Skrevet 4. mars 2011 ..hælene helt bak... så klart, ikke helt barn :-)
Gjest Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Takk takk da skal jommen jeg gjøre det samme Lurer fælt på hvor høy hun er nå - hun passer inn i 86str bukser, 92 må vi enda brette opp. I gensere bruker hun 92 da 86 er bitte litt trangt..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Tipper hun er ca 85 cm da :-) Vår er 82 cm og 18 mnd og str 86 sitter veldig bra på henne nå, 92 er altfor stort i alt utenom hel pyjamas.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Tidig. Hadde faktisk skrevet 84-85 cm, men tok bort 84, hehe... Vel, 4 barn gjør vel sitt til erfaringslæring ;-P Datteren din høres i hvertfall veldig passelig ut :-)
Gjest Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 hehe ja med 4 barn så har du nok erfaring ja :-) morro at du var helt riktig - personlig trodde jeg hun var 87-88 men er min første så har null erfaring med å gjette på høyde Jepp turbotrollet mitt rekker akkurat ned til bakken hun;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå