Gå til innhold

Hater unger som biter!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barnet mitt på snart to har problemer med det... Biter når han blir sint. Veldig frustrerende for oss foreldre, og vi jobber tett med barnehage for å få løst det. Blitt bedre i det siste. Vi har et harmonisk hjem, så jeg aner ikke hvor det kommer fra. Han er veldig rolig og snill utenom når han blir veldig sint... Men det var jo veldig hyggelig å lese dette...

Annonse

Nå fikk jeg litt dårlig følelse av å ha startet denne tråden.

De ungene som jeg har vært i nærheten som biter, har også ufordragelige foreldre. Så det blir så negativt alt sammen.

Håper dere blir kvitt bitingen.

beklager.

HI

Herregud at det går ann å skrive slikt....

Tror ikke foreldre med barn syns det er spesielt gøy. Og dere ungår å møte andre som har barn som biter, OMG sier jeg bare..... Snakk om å skape fordommer. Heldige dere da som har perfekte barn.

Nå har ikke jeg hatt bar som biter, men de har gjort andre slemme ting. Mine barn har blitt bitt og jeg kjenner jeg får helt vondt av foreldrene når dette skjer. Det er jo slike de uttrykker seg, sier ikke at det er rett, men sånn kan det være..........

Åh, jeg er helt enig..

Gutten min på 2 kom hjem fra bhg med 3 bitemerker på ryggen her for et par uker siden.

Kjenner jeg rett og slett ble litt uvel av det.

Skjønner dere som har barn som biter også syntes det er helt grusomt!

Håper jeg slipper unna det noe mer med mine, både at de blir bitt eller at de skulle bite.

Annonse

22.28

Takk, for det. Hyggelig at noen har en forståelse, for det kan være et veldig altoppslukende problem. Kan gå å grue meg for å hente han i barnehagen i tilfelle jeg får beskjed om at i dag har han bitt noen. Tenker på det hele tiden, lest masse om problemet og vært i kontakt med helsestasjon der de sjekket alt mulig fysisk i tilfelle det kom av noen sånne problemer. Viser seg at han har litt dårlig hørsel, men det er ikke så mye at vi vet om det er der problemet ligger.

Jeg ler det iallfall aldri bort. Jeg ble på gråten når han beit sønnen til en venninne som er kun ett år (fordi han ettåringen tok fra han leka og dyttet han vekk). Så at venninna mest hadde lyst til å ta gutten sin å løpe vekk fra oss. Noe av det verste jeg har opplevd...

Hilsen 22.26

Huff, synes faktisk det er mange umodne og uvitende voksne(?) som skriver her. Selvfølgelig ønsker ingen at akkurat deres barn skal bli bitt. Men så er det jo sånn at de aller, aller fleste foreldre som har en biter for en periode heller ikke ønsker at deres barn skal bite - og som gjør det de kan for at det ikke skal skje.

Men, de som kan litt om barn og deres utvikling, vet at noen barn biter i perioder, ganske ofte fordi det er deres "beste" redskap for å f.eks hindre at at andre barn er tett på dem. Dette må vi samarbeide om - slik at perioden blir så kort som mulig.

22.45:

Jeg gråt ikke, men det var pokkern meg ikke langt unna. Det ble ganske fuktig i øyekroken. Og ja, jeg kjefta. Konstruktiv tilsnakk med streng stemme og både sa og prøvde å oppføre meg og gjøre det jeg har lest meg til og fått tips om fra helsestasjon og barnehage. Jeg sto ikke der og skreik og skremte livet av han, for det hjelper ikke. Og hver gang han har bitet så begynner han å gråte selv og legger seg ned på gulvet med ansiktet i armene, så det er til tider litt vanskelig å få sagt og gjort det man skal.

Hilsen hun med den bitende toåringen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...