Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er straks i min 30 uke og har slitt med bekkenløsning siden begynnelsen av året. sover dårlig og har ikke overskudd til verken sønnen min på 4, husarbeid, kjæreste eller noe annet sosialt liv. Jeg har til nå jobbet 100 % men fikk 20% sykemelding i forrige uke. det utgjør da ca en arbeidsdag i uka. alt hjelper selvfølgelig men jeg føler at livet er ganske håpløst og blir sliten bare av å tenke på alt jeg skulle ha gjort hjemme, renhold blir ikke prioritert, og kjæresten klarer ikke å gjøre annet enn å støvsuge og tømme/fylle oppvaskmaskinen. I tillegg klarer jeg ikke å gjøre jobben min så bra som jeg burde, da den stort sett består av å løpe rundt i en butikk på 3000 kvm. Noe som selvfølgelig ikke er særlig behagelig med bekkenløsning og en god del kynnere. Legen syntes det holdt med 20% nå i første omgang selv om jeg ønsket iallefall 40. Hva med dere andre som er sykemeldt pga bekkenløsning? var det legen som "ga" dere sykemelding eller "forlangte" dere det? Jeg er liksom ikke typen som er noe flink til å fortelle hvor "fælt" jeg har det..Føler at legen ikke tar meg seriøst..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142979499-hvordan-bli-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare ring legen din i dag... si jeg har så vondt i bekkene mitt at jeg klarer ikke å fungere i hverdagen. du MÅ sykemelde meg 100 % hvis jeg i det hele tatt skal greie å ta meg av barnet på 4 å fungere... han/hun kan ikke nekte deg sykemld i svangerskapet, hvis du er så plaget.

Jeg har vært sykemeldt for bekkenløsning siden uke 11 (er nå i uke 16)

jeg hadde ikke sjans til å stå i butikken min hele dagen + at jeg hadde to barn å hus når jeg kom hjem. LYKKE TIL! ! :o)

Bare sytt litt i samme slengen så ordner det seg.

Jeg ble som deg nettopp sykemeldt 20% og har heller ingenting igjen når jeg kommer hjem. Men for meg har det hjulpet at mannen gjør ALT hjemme - slik at jeg får brukt det lille jeg har igjen til sønnen på 4 år.

Det hjalp dessuten veldig med å komme til en dyktig fysioterapeut, som jeg nå går til 1 gang i uken - pluss at jeg tar en del øvelser gjennom dagen.

Men om du ønsker en større prosent sykemelding kan du vel i hvertfall ikke trekke fra noe - du kan vel ikke akkurat være redd for å syte? Tror også at det er stor forskjell på leger når det gjelder sykemelding - tror min er restriktiv - og det er kanskje din også. Jeg synes det blir litt feil å bli sykemeldt fordi man ikke orker det samme hjemme lenger - i hvertfall der man har en partner.

Leger er forskjellige der. Med førstemann følte jeg at legen kastet sykemeldinger etter meg og sa jeg hadde bekkenløsning lenge før jeg skjønte at jeg hadde det selv. Men var dårlig i bekkenet fra uke 20, og ble 50% sm.Da hadde jeg ikke problemer med å utføre jobben min, men store problemer med å komme meg til jobb. Jeg klarte ikke sitte i bilen en time hver vei uten å være helt ødelagt etterpå. Jeg jobbet 50% i 8 uker, og var 100% sm hele 3. trimester. Det var et laaaangt og kjedelig trimester.

Denne gangen kom bekkenløsninga forrige uke, som er min 28. uke. Jeg hadde vinterferie, og tenkte at jeg må hvertfal prøve meg på jobb før jeg drar inn håndkleet for godt. Prøvde idag, og jeg har jo forsåvidt en jobb som ikke er fryktelig slitsom rent fysisk (lærer), men med konstant vondt ser jeg at jeg nok må redusere arbeidsmengden. Rimelig kjipt, i og med jeg allerede er 50% sm pga ekstrem kvalme som ikke ser ut til å gi seg. Skal til legen i morgen, og er spent på hva denne sier om evt mer sykemelding og fysio.... Har ny lege siden forrige svangerskap siden jeg syns han forrige var for snill mht sykemelding.

• 2 uker senere...

Jeg ble tilbudt 100% sm sist jeg var hos legen pga bekkenløsning, men ville ikke ha. Jeg syns jeg fungerer greit på jobb, men funker jo ikke hjemme etter jobb. Jobber 50% nå, og har to dager fri i uka. Jeg har fått beskjed om å ringe legen hvis jeg trenger mer. Men vet at noen leger er veldig vrange med sm til gravide. Ei venninne av meg var nok mye dårligere enn meg da hun var gravid, men fikk ikke sm i det hele tatt, legen sa at graviditet ikke var en sykdom. I tillegg må man vel tørre å si til legen hvor dårlig man faktisk er. Jeg er også litt sånn at jeg ikke liker å klage, men ganglaget røpet meg vel.... Så får jeg se om jeg tar en tlf til legen for å få full sm eller ikke. Blir et langt siste trimester hvis jeg ikke skal på jobb....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...