Gå til innhold

va skal til for å bli satt igang til termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin mandag 7. mars. Babyen er 22% over gj. snittet og jeg har så vondt i bekkenet og alt som er under navleregioenen, at jeg klarer såvidt å gå. Føler livet er på vent nå...frem til baby kommer. Men jeg har ei lita på 2 som krever meg....

Jeg er så sliten og vond...og tenker at babyen blir ikke mindre der inne...men d hjelper vel lite d...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Jeg synes du skal "klage" til jordmor/legen din. Det skal da gå ann pga situasjonen du er oppi.

Skrevet

Jeg skal til legen på termin. Jeg får prøve å klage litt da... Rart hvor sent tiden går på slutten....

Takkk for svar:-)

Skrevet

Det er en vurdering hvert sykehus selv tar om hva som skal til for å bli satt igang. 22% over gj. snittet er ikke mye og det er de som føder unger på 5 kg også uten at det er noe fare med det. Om du har sukker i urinen, høyt blodtrykk eller noe som indikeder på svangerskapsforgiftning eller svangerskapsdiabetes så setter de igang fødsel. Ang. bekkenet så er det nok ikke god nok grunn til at de setter igang fødselen...

Du får bare smøre deg med tålmodighet og passe på og ikke spise usundt nå på slutten.

Skrevet

Du kan bli sendt til sykehuset for vurdering. Men vet at mange har veldig høye krav for å sette igang.

Jeg blir muligens satt igang i uke 38 pga jeg har hatt bekkensmerter siden positiv test og sliter med store smerter hver dag. Jeg vet av erafring fra sist at jeg også slet med bekkenet under og etter fødsel og derfor er det nok greit å ikke vente for lenge på fødsel så jeg har litt enegi igjen.

Håper fødselen starter snart hos deg da!

Skrevet

Jeg ser at du har svart på mitt innlegg om at jeg skal settes igang neste uke, og vil bare si at jeg føler med deg.. Det kan være fryktelig tungt å gå gravid :/ Jeg vet ikke om du får igangsatt, men hvis det skal vurderes må du inn på poliklinikk eller føden. Så det må du be legen spesifikt om. Men det tar jo gjerne noen dager før du får høre noe, og da er du vel til termin. Så da spørs det om du ikke må ta direkte kontakt med føden. Jeg vet rett og slett ikke. Det er vel gjerne verdt et forsøk ihvertfall? Lykke til! Håper du føder før meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...