Gå til innhold

Min mann er lærer, og han jobber ingen ting i feriene sine! Ikke så mye på kveldene heller...

Anbefalte innlegg

Når han jobber 42 timer i uka har han jobbet inn avspaseringen sin, så da er han nøyaktig oppe i det samme årstimetallet som alle arbeidstakere...

Lærere har fem uker ferie, og fem uker avspasering. 5*37,5=187,5.

Det vil si at for å tjene inn avspaseringen sin så må han jobbe 187,5 timer i løpet av undervisningsperioden.

39 uker undervisning i et skoleår = 187,5/39=4,8.

Altså i snitt 4,8 timer mer i uka enn vanlig arbeidsuke på 37,5.

Altså: 37,5+4,8=42,3.

Så for å jobbe inn avspaseringen må han i undervisningsukene i snitt jobbe 42 timer og 15 minutter.

Det gjør han jo - så et levende bevis på at lærernes arbeidstidsavtale passer med faktisk jobbsituasjon.

Fortsetter under...

På min skole er det ikk tvil om at noen lærere drar mer av lasset enn andre. Noen sitter med retteoppgaver hver helg og ferie, mens andre klarer seg med overtid noen gager pr uke.

Jeg er alltid på jobb i feriene, for å få unna ting jeg ellers i uka ikke får unna, og da er det alltid full rulle på jobb. De eneste gangene jeg er alene i bygget er når jeg begynner på jobb kl 06. De fleste kommer ikke før melllom kl 07 og 07.30. Arbeidstiden begynner kl 08.00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...