Gå til innhold

Har 25,50 kroner på kontoen, får ikke lønn før den 12 mars, kan jeg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo ganske enkelt å få delt lånekasse regningen da. Hvis du vet du får problemer med å betale hele. Dersom du ikke har brukt opp antall ganger man kan søke fritak / utsettelse.

Dette handler om å planlegge sine utgifter.

Enig med Nav dama.

Koster det 16000 kr for tannregulering??? Måtte bare høre, siden datteren min mest sannsynlig må ha det. Skal til kjeveortoped til tirsdag. Trodde det var gratis tannlege for de under 16 år og trodde dette også gjaldt tannregulering.

Du kan jo høre med sjefen din om å få tatt ut feriepengene. De har du krav på fra 1. januar, så det er sikkert ikke noe problem.

Håper det løser seg:-)

Annonse

Hei Nav dama!!

Jeg har penger til alle mine regninger men når jeg får en regning på tannregulering på nesten 16000 kroner er det ikke bare og dele opp, da må den faktisk betales slik at sønnen min får den tannbehandlingen han bør få!

Hadde jeg ikke hatt penger til og betale tannreguleringen vet jeg at jeg kunne fått den dekt av sosialen, men jeg har altså betalt den selv uten noen som helst hjelp av nav.

Skal man muligens ha prostituert seg for og skaffe penger til mat før nav kan bidra?? Men der går grensen, det kommer ikke på tale.

HI

Tannregulering får du dekt en prosentandel av, avhengig av alvorlighetsgraden på tannstillingsfeilen. Men man får ikke en regning på 16000 på en gang. Det er en egenandel for hvert besøk.

Ærlig talt.....for noen svar.

Klart du får nødhjelp!!! jeg har selv måtte gjøre det. Og jeg HAR bil, men fikk ikke beskjed om å selge den eller NOE annet av verdi.

Det er gjerne et engangstilfelle, og det går bra. Kommer man flere ganger kan man få spørsmål om hvorfor du ikke prioriterer annerledes.

Dessuten så leverte jeg bare kontoutskrift for en og en halv mnd, det holdt.

Gå ned å snakk med dem, be om å få snakke med en sosionom, eller en annen saksbehandler, så ordner det seg :)

Lykke til :)

Til 21.49

Ja, faktisk så trodde jeg det var gratis. Det var tannlegen som henviste meg til kjeveortopeden, pga tannstillingen til datteren min på 8 år. Hun har rett og slett ikke plass til de nye tennene. Hun sa ikke noe om at det kostet noe. Synes faktisk tannlegen kunne informere meg om det.

Men har penger nok på sparekontoen, så det går bra.

Annonse

Ærlig talt.....for noen svar.

Klart du får nødhjelp!!! jeg har selv måtte gjøre det. Og jeg HAR bil, men fikk ikke beskjed om å selge den eller NOE annet av verdi.

Det er gjerne et engangstilfelle, og det går bra. Kommer man flere ganger kan man få spørsmål om hvorfor du ikke prioriterer annerledes.

Dessuten så leverte jeg bare kontoutskrift for en og en halv mnd, det holdt.

Gå ned å snakk med dem, be om å få snakke med en sosionom, eller en annen saksbehandler, så ordner det seg :)

Lykke til :)

Jeg skjønner at det er sårt dette her. Men jeg skjønner ikke hvorfor du angriper de som kommer med saklig info om det du spør om!

Det er tilogmed folk som jobber på nav som har svart deg, å det saklig! Det eneste du kan gjøre er å prøve. Her har du svar fra både de som tror du kan får, du har fått svar fra noen som jobber der, å du har fått svar fra noen som har fått avslag.

Man er ingen dritt eller udyr fordi man kommer med fakta til en som har det litt vanskelig!

Man kan faktisk ikke bare gå å få penger. Men oftest kan man låne. Men betale tilbake.

Feriepenger er det flere som never her. Det trenger du ikke skatte av om du får dem nå.

Å hvorfor tok du ikke i mot hjelp fra nav når du hadde tilbud om det til reguleringen? Det er nok ikke så enkelt som å komme nå i ettertid å si at jeg trengte dere ikke da, men jeg trenger dere nå. Det er nok ikke så enkelt.

Å få sosialhjelp/krisehjelp er og skal visst være vanskelig. Jeg sier det ikke for å være slem, men fordi det er sånn. Å har du jobb, så får du nok et lån i banken, så lenge du har et godt kundeforhold.

Jeg vil bare tipse deg om å opprette fast trekk til lånekassen hver måned. Da slipper du denne i fremtiden. Det er utrolig deilig å kunne slette den store stygge regningen i nettbaken når den kommer, etter å ha lest på vedlegget at innbetalingene du har gjort dekker hele regningen.

Er det INGEN du kan låne et tusenlapp fra til mat? Du trenger sikkert ikke så mye en gang. Jeg ville mye heller gått til noen jeg kjenner enn å stresse med sosialen.

Lykke til!

Har ikke ungene noen kroner på ei sparebøsse som du kan låne? I og med at 12. er en lørdag, så får du nok lønn den 11, så det er ikke mer enn ei uke igjen. For å klare dere med mat i ei uke så trenger dere ikke mer et par hundrelapper. Det billigste brødet, et glass first price syltetøy, drikk vann og spis havregrøt og suppe og makaroni til middag i ei uke. Det går helt fint når det er for så begrenset tid.

Det er kun barn med leppe/kjeve ganespalte som har rett til fri tannregulering ellers er det egenandel etter hvilken gruppe barna kommer i, min kom i gruppe 3 og det betyr faktisk så mye i egenandel!

Jeg sa heller ikke at jeg fikk hjelp av sosialen til og dekke den, men at jeg vet om folk som har fått dekt til barna sine, hadde jeg bare kunne kjøpe meg nye klær etc for de pengene og sosialen hadde dekt reguleringen skulle jeg gjerne gjort det, men jeg foretrekker og være selvhjulpen!

Jeg klarer sikkert på et vis og overleve på 25 kroner til jeg får lønnen min, og jeg lurte på om jeg hadde krav på sosialhjelp, men når Nav dama sier jeg ikke har det så har jeg vel ingen rett:(

Nesten som man bare skulle blitt narkoman, hører de er innom hver eneste dag på sosialen for og få hjelp, de skriver vel opp mat og andre nødvendigheter, men pengene går til dop og narkotika!

HI

dette er klippet ut fra et innlegg HI har tidligere skrive:

lurer på hvorfor du skal betale årsavgift, om du ikke har noen bil og selge?

ellers tror jeg du skal høre på NAV DAMA her, ho er saklig, g vet hva ho snakker om....lykke til...

Høres jo ut som jeg har sløst vekk pengene mine, men det har jeg overhodet ikke:( Har brukt alle mine sparepenger på tannregulering til guttungen, det kostet meg over 16000 kroner! Jeg trenger kun penger til mat da alt det andre av regninger er betalt, bortsett fra årsavgift på bil, men den forfaller ikke før den 28.03.

Jeg har aldri mottatt sosialhjelp og det er heller ikke slik at jeg ønsker og motta det, men jeg skal vel kunne klare meg på 25 kroner til 12 mars! Håper dere andre som svarer spydig aldri vil få behov for sosialhjelp. tar buss til jobb så har ingen bil og selge:(

Må si jeg blir overasket over å se hvor mange av dere som syns det er helt OK at skattepengene deres/våre går til å støtte folk som ikke klarer å planlegge!

Reguleringsregning og lånekassen er jo regninger HI vet at kommer.

Jeg må setta av penger hver måned for å spare til regninger som

lånekassen/studielån, veiavgift, kommunale avgifter o.l.

Det handler om prioritering og planlegging.

Eller kansje jeg skal gjøre det samme. La være å spare, så når kommunale avgifter kommer igjen i september, skal jeg betale den og springe på sosialen for støtte siden jeg har brukt alle pengene mine på regninger...

Makan!

Vil bare nevne at jeg spurte et spm ang nav en annen gang og da svarte NAV-dama (kalte seg i hvertfall akkurat det samme) direkte feil på spm..

Altså fortalte at jeg ikke hadde rett på stønader som jeg vil ha rett på..

Det samme gjelder flere mennesker som jobber i NAV systemet, for om man ikke jobber spesifikt som saksbehandler innen det aktuelle tema, så har man stort sett ikke saksbehandlers kunnskap innen det tema heller..

NAV er en diger samling av alle mulige offentlige stønader og tilbud, og jeg kan nesten garantere deg at du ikke finner noen som har oversikt over samtlige. Så dra ned på NAV kontoret i morgen og få en samtale med noen som faktisk kan noe om sosialstønad/krisehjelp. Det er nok desverre bare de som kan svare på om dette er noe du vil få innvilget eller ikke..

Det med bilen kan forklares, jeg har eid bil sammens med eksen min og siden den skiftet eier nå nylig nekter han nå og betale årsavgiften og siden jeg stod som eier 1 januar må jeg faktisk betale ellers blir det til syvende og sist trekk i lønnen min om jeg ikke betaler!

Jeg lar ikke være og spare, sparer 500 til min egen buffer og 250 til hver av ungene i måneden, men siden jeg er alene så er det jo av og til større utgifter og jeg ønsker helst og betale større regninger fullt ut ikke stykkevis og delt om jeg har muligheten til det.

Får sove på det om jeg oppsøker sosialkontoret i morgen. God natt!

HI

Hva i alle dager er det du skriver? At du har en sparekonto til både deg selv og ungene, og allikevel skal du gå på sosialen og be om nødhjelp!???!!! Fordi du ikke vil bruke av bufferen din??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...