Gå til innhold

Noen som vet??? Ang. ultralyd.

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg noen små ting? Nå etter de nye svangerskaps kontroll rutinene, må man ha med urinprøve til ultralyden??? Jeg var på kontroll i uke 12, og skal på ultralyd i uke 19+5. Neste kontroll er ikke før uke 24. Hvordan får de sjekket om alt er som det skal om vi ikke må levere urinprøve, måle blodtrykk osv?? Blir jo nesten litt bekymret over hvor lite oppfølging man får i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142978191-noen-som-vet-ang-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ordinær ultralyd er det kun ultralydundersøkelse, så du skal ikke ha med urinprøve dit.

Det med at det er så lenge mellom første og andre svangerskapskontroll er jo felles for alle, og det er nok vurdert dit hen at det stort sett ikke er behov for hyppigere oppfølging så tidlig. For de aller fleste hvertfall. De som har behov for det får selvsagt tettere oppfølging.

ok. Takk for svar. I de andre svangerskapene mine var det kontroller nesen hele tide. uke 8, 12, 16-18 Ultralyd. uke 24, 28, 32. osv.siste ukene av svangerskapet vær 2.uke. Ikke rart man blir forstyrret. hehe Henger jo ikke med lengere. Tenkte heller ikke over at det var så lenge imellom da jeg var på kontroll i uke 12, da han sa at vi sees i min uke 24. Begynnte pludtselig å tenke på hvor lenge det er til neste kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...