Gå til innhold

Bør jeg være bekymret? Ang.liv i magen

Anbefalte innlegg

Jeg er uke 20 og er tredjegangs. Kjenner veldig lite liv og verken mann eller noen andre har kjent liv utenpå magen.

Formen er fin og jeg har en babywatcher som jeg bruker de dagene jeg er ekstra bekymret. Har vært på ordinær UL og alt så bra ut.

Jeg har morkaka bak denne gangen, men har hatt den foran de andre gangene. Klarer bare ikke å huske når jeg begynte å kjenne liv ordentlig sist.

Veldig glad om noen orker å svare meg.

Fortsetter under...

Det er tidlig enda. Jeg er 20 uker på vei og både jeg og mannen kjente spark utenpå magen for første gang i går. Jeg fikk et ganske godt spark som jeg var heldig å kjenne med handa, da plasserte jeg hans hand der jeg kjente sparket og jammen fikk ikke han også kjenne ettpar små spark. :) Men jeg ble igrunnen overasket over hvor tidlig han fikk kjenne det denne gangen for jeg har morkaka forran. :) Det kommer nok snart. De blir sterkere hver dag. :)

Jeg kjente liv kjempetidlig med førstemann, men ikke med nummer to (selv om det ofte er omvendt). Morkaka hadde samme plassering begge gangene.

På ultralyd i uke 19 sa jeg til jordmor at jeg var bekymret fordi jeg ikke kjente liv, og hun sa at det var ALTFOR tidlig å bekymre seg. Så tidlig er ikke det at man ikke kjenner liv en indikasjon på noe som helst.

Så bare ta det rolig:)

Er jo egentlig ikke vanlig å kjenne liv regelmessig før rundt uke 24, og ikke skal man bekymre seg før uke 28 heller. Prøv å ikke tenk for mye på det, det kan hende du hadde forventet deg mye mer pga annen plassering av morkake denne gangen, men det kan jo hende du ikke har en så aktiv liten en. Det skjer, det også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...