Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. hvordan "oppfører" barna deres seg når de spiser? Synes gutten min (4,5mnd) kaver så mye. Suger litt, før han slipper, fekter og kaver, suger litt igjen osv.. Innimellom virker han ganske uinteressert. Er ganske ny i flaske-gamet, og kjenner at det stresser meg litt. Særlig hvis jeg ikke får i han "riktig" mengde til hvert måltid. Han bruker forøvrig ca 20 minutter på en flaske når han spiser 160-180 ml. Er det lenge eller "normalt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.. og de 20 minuttene er inkludert rapepauser, kavepause osv :)

Skrevet

Gutten min er straks 4 mnd og tok flasken lett. Han oppførte seg sånn som din gutt gjør når jeg skulle amme og det var fordi jeg ikke hadde nok melk. Kan det være at du bruker en for liten tut?? Prøv også å bytte tuter. Jeg bruker avent fordi den ligner mest på puppen !!

Gutten min drikker 150 og kan fint bruke 20 min på det, alt ettersom hvor sulten , trøtt, grinete osv. han er .. Vet ikke hva som er "normalt" J jeg men tror ikke det er unormalt hvertfall :)

Lykke til videre

Skrevet

Gutten min har vært flaskebarn siden han var 6 uker, delammer, gir først bryst. Han er nå straks 5 mnd og drikker rundt 150-180 ml mme på under 10 minutter. Har nettopp skiftet til 3-er (som er fra 3 mnd) tut i MAM. Kaver lite med selve flasken når han er skikkelig sulten, men kaver mye ved brystet på dagtid, er da nysgjerrig på alt annet, eller det går for treigt sammenlikna med flaske.

Skrevet

akkurat som jeg skulle skrevet det selv... snuppa mi er 4,5 mnd og holder på sånn hele tiden, har gjort det et par mnd, i perioder. Hun holder på sånn med puppen også og jeg delammer. I går begynte jeg med tut nr 2 på flasken og det er ikke noe tull med flaska lengre...

jeg har holdt lengst mulig på tut nr 1....for hvis man delammer bør man bruke en med minst mulig tut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...