Gå til innhold

Til dere erfarne el- testere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mensen etter p-pille slutt 17. januar. Tenkte at eg skulle prøve meg frem med el-tester bare for å finne ut om sykusene kommer skikkelig igang eller ei, men forstår meg ikke helt på disse testene. Har aldri prøvd de før...

Begynte å teste etter el 12 dager etter mensstart.Har testet 3 ettermiddager og fått en svak stek alle dagene. Har alltid tidligere hatt 28 dagers sykluser (men vet jo ikke om dette blir tilfelle denne gangen). Skulle etter el-kalkulatoren hatt eggløsning i dag, men testene viser jo ikke dette.

Så det jeg lurer på blir altså:

Blir testene gradvis mørkere og positiv, og deretter ingen strek etter eggløsning, eller vil det også vise en lysere strek etter at eggløsningen har funnet sted?? Kan jeg ha gått glipp av el?

Ble langt og kronglete dette, men håper noen forstår likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bruker slike strimmeltester så er det helt riktig ja! Det er ikke uvanlig å alltid litt LH i urinen, og det er det som gjør at ganske mange alltid får frem en svak strek. Hos meg er det slik. Noen dager før el blir streken sterkere og sterkere, før den på el er like sterk eller sterkere en kontrollstreken. Har positiv som regel i 2 dager før streken blir svak igjen. Husk at testen ikke er positiv før den er like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken. Hos meg er el på dag 18-19 som regel så ikke gi opp testingen:-)

Skrevet

Tusen takk for svar!! Bruker strimmeltester fra billigtester ja. Ingen sterkere strek i dag heller, men da skal jeg ikke gi opp håpet enda. :-)

Har du også syklus på 28 dager eller lengre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...