Minera Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Sliter så sykt med halsbrann hele døgnet nesten.. og er helt forferdelig.. hvorfor må graviditet være med så mye plager
prøverigjen:) Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 ja skikkelig vondt altså, hatt det mye når jeg var forkjøla, hjelper med garvicon(tror det heter det) og link. hadde `ikke klart` meg uten de tabl...
Minera Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2011 Har garvicon ( eller noe) men må tykke over 4 tabelletter uten at jeg merker noen endring så er litt frustrerende.. jordmora mi sa at de fikk ikke lov å anbefale link, men at jeg kunne ta samerin (eller noe) og det hjelper men føler at det er litt mye å drikke det annen hver time.. :S
Pingo80 Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Prøv med en skje tyttebærsyltetøy! Et råd jeg leste her inne for en stund siden. Prøvde det selv i går, og det funka som bare rakkern! Har selv Gaviscon i skapet, men synes tablettene smaker så forferdelig at jeg får dem ikke i meg.
Pingo80 Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Prøv med en skje tyttebærsyltetøy! Et råd jeg leste her inne for en stund siden. Prøvde det selv i går, og det funka som bare rakkern! Har selv Gaviscon i skapet, men synes tablettene smaker så forferdelig at jeg får dem ikke i meg.
Minera Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2011 Å da skal jeg prøve det Håper det hjelper på Helt enig de tablettene er forferdelig!!
skiberta Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 Knasker selv gaviscontablettter når det er krise, funker delvis men ellers så bruker jeg å tygge innpå mandler, det hjelper! Råe gulrøtter skal også hjelpe. Om natten hender jeg står opp og drikker melk, det hjelper også. Uansett, veldig ubehagelig og slitsomt!
prøverigjen:) Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 sa jordmoren noe om hvorfor de ikke skulle anbefale link til gravide?
Minera Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2011 Ja, jeg fikk beskjed av jordmora mi og en jordmor student at de fikk ikke lov eller skulle ikke anbefale link eller novasol (eller noe sånt) til gravide.. Var det de sa til meg på apoteket når jeg gikk for å høre om de hadde noe annet enn gavison for halsbrann til gravide..
prøverigjen:) Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 fant noen som hade skrevet noe om link på nettet(ikke fra sikker kilde da) ......grunnen til at ikke link blir anbefalt, er at når gravide har halsbrann, er det ikke fordi de har økt syreproblematikk, men fordi magesekken kommer høyere opp. og derfor anbefaller man ikke link som påvirker mageinnholdet, men man anbefaller gaviscon. så det er ikke farlig å ta link, men er ofte ikke nødvenig.
<harmoni> Skrevet 3. mars 2011 #11 Skrevet 3. mars 2011 drikk vann hele dagen... det har hjelpt meg og de fleste jeg har pratet med
Minera Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2011 Hun sa noe om noen stoffer i det som ikke var bra for deg når man var gravid.. Det gjaldt link og novasol (eller hva det heter) Samme sa det på apoteket når jeg var der for å høre om de hadde noe annet enn gavisol.. Jordmorstudenten som også var tilstedet sa at det var bare ved fødsel man fikk novasol (?) fordi da påvirket det ikke lenger foster å funket best..
Minera Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #14 Skrevet 4. mars 2011 lovehearts har faktisk hjulpet meg endel, men måte på mange jeg kan trykke i meg kommer jo til å gi ungen sukkersjokk der inne hehe.. Hadde halsbrann i HELE går, men drakk litt melk (noe jeg ikke liker) så det hjalp en liten stund og så drakk jeg samurin når jeg la meg og da våknet jeg ikke før i morges med litt antydning, men gikk over når jeg fikk i meg noe mat.. Overlever vel Men mye som må testes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå