Gå til innhold

Hvor i køen sto du da empatien ble utdelt?

Anbefalte innlegg

Tenk om det hadde vært mulig og ha en saklig KONSTRUKTIV diskusjon her inne.

Det er helt utrolig at voksene mødre være så urimelig som enkelte av dere viser dere å være.

Har dere virkelig ingen empatiske evner? Jeg velger å tro at dere har det, dere burde bare finne dem frem iblandt..

Bare om dere klarte å se litt mer helhetlig på ting, å ikke se alle ut fra hvordan dere selv er, vi er alle forskjellige med ulike utgangspunkt og erfaringer.

Er det så vanskelig å respektere?

Fortsetter under...

Hadde nok også blitt mer respons om innlegget hadde vært mer konkret.. Neppe noen som "melder seg frivillig" til å føle seg uthengt som totalt blottet for empati :)

Jeg velger å tro jeg sto langt fremme i køen, så er det sagt :)

Det hadde nok vært mye mer respons om du hadde lagt den ut på anonym-siden ja ;)

Men har lagt merke til det samme som deg her,er så utrolig mye drittslenging her inne,spesielt om man er på anonym-siden,folk blir liksom litt tøffere da ;)

Men regner meg selv som et oppegående vesen med empatien i forsetet :)

Hehe, kanskje jeg skulle vært mer konkret ja. Men da innlegget ble lagt ut var det mye drittkasting her inne, regna med noen ble å respondere da, men nei:D

Er bare fasinert over at folk er så tøffe bak anonymknappen, men ikke om de må bruke nick.

Fikk i grunnen det svaret jeg forventet;)

Har drittslenging nødvendigvis noe med lite/manglende empati å gjøre? De er helt sikkert empatiske nok i sin krets... Kan det ikke like gjerne ha noe med manglende folkeskikk og sosiale antenner å gjøre? Eller bare en generell holdning av "jeg kjenner deg ikke - ergo kan jeg tillate meg å drite i deg og ditt"?

Uansett plassering i køen er vi vel alle oppdratt til å oppføre oss skikkelig, vil jeg tro. Så; moralen og oppfordringen her må vel være: Har du ikke noe godt/positivt eller konstruktivt å komme med - hvorfor ikke bare la være da?

Annonse

Grunnen til at jeg nevner empati er at det virker for meg som noen her inne ikke på noen måte evner å sette seg inn i andres situasjon. Ser kun ting i lys av seg selv, ergo utrolig sneversynte og tydelig mangel på perspektiv.

Men er helt enig med deg Carina, vi er vel oppdratt til å ha god folkeskikk, skinner bare gjennom at ikke alle har lyktes like mye desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...