Gå til innhold

Er det obligatorisk at konfirmantens foreldre har fin kjole og dress og slips?

Anbefalte innlegg

Han føler seg mer vel i fargerik skjorte og bomullsbukser, og jeg tenkte på en fin bluse med capribukse eller lang, vid linbukse og pene sko. Ville du reagert på antrekkene? Nytt og pent, selvfølgelig. Har ikke kropp til å gå i kjole, for å si det sånn ;) Gjestene vil ikke reagere, men tenker på de andre i kirken..

Fortsetter under...

Capribukse ville jeg nok ha holdt meg unna, blir litt vel uformelt, men en lang linbukse skulle gå bra. Er så mange som tar fullstending av i forhold til konfirmasjon, skule tro det var ett kongelig bryllup de planlegger. Vi skal som konfirmantens foreldre ha på oss bunad og dress tenker jeg, men dette fordi vi har disse plaggene fra før og føler oss vel i dem.

Kle dere i noe dere føler dere fine i, og som kler dere. Ikke ta på kjole eller andre klesplagg om dere føler det ikke passer til kroppen deres. Det viktigste er at man ser pyntet ut i forhold til det daglige. Noe vil sikkert reagerer (om de i det hele tatt legger merke til dere), mens andre ikke tenker over det en gang. Capribukse kan være vel så pent som en lang linbukse etter min mening, kommer helt ann på hvilket tilbehør man har. Gjerne sko med høye hæler.

Annonse

I mine øyne så er det obligatorisk at ALLE som deltar i et konfirmasjonsselskap pynter seg! Ja, jeg ville ha reagert..men det slår vel ikke MIN ONKEL, som deltok i mitt selskap og hadde tatt seg brydderiet med å slenge på seg en utvasket t-shirt og grå jeans (nei, jeg kødder ikke!!) Det å pynte seg i en slik setting, er for meg å vise at man hyller og ærer konfirmanten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...