Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usj....da har jeg vært på kontroll igjen. Er 36+6 i dag, så veldig snart "fødeklar" som det heter...

Vært sykemeldt i 7 uker pga høyt blodtrykk, men etter å ha tatt det med ro har det gått ned.

På kontroll i dag var det høyt igjen, med protein i urinen og jeg har jeg lagt på meg litt mer i det siste... (Er jo bare 3 uker til termin har jeg tenkt som grunn til det...)

Men JM var bekymret, sjekket med sykehuset og har derfor fått beskjed om å ta det helt med ro frem til mandag og skal på ny kontroll da...og ringe sykehuset om jeg får noen symptomer i helgen.

Merker jeg ble skikkelig bekymret.....det er jo så kort igjen, håper ingenting skjer.

Litt overfølsom; kjøpte en boks med lilla påskeegg i butikken som "trøst", glemte den igjen i butikken og begynte å stor-tute da jeg kom hjem...overreagerer LITT kanskje...

Puuuh....godt å lufte litt... :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på legekontroll for 3 dager sida (uke 38) og fikk vite at blodtrykket hadde gått opp og vekta økt litt fort. Protein og sukker i urin. Ny kontroll hos legen imårra. Håper å bli satt igang snart, ment pga kynnere og bekken. Hvor høyt var ditt blodtrykk og hvor mye har du gått opp i vekt?

Skrevet

Kjenner godt til dette med høyt blodtrykk, var sykemeldt det meste av svangerskapet nettopp pga blodtrykket. Det holdt seg høyt, men stabilt lenge (ca 145/90), men noen uker før termin begynte det å stige enda mer. Jeg ble innlagt på sykehuset for observasjon da jeg hadde både høyt blodtrykk og proteiner. Til sist ble jeg satt i gang, og fødte en perfekt liten jente en uke før termin.

Det var veldig deilig å føle at man blir tatt så godt vare på på sykehuset, så ikke bekymre deg for mye, bare stol på at de vet hva som er best for deg. Nå har du jo kommet så langt at det ikke gjør noe om babyen kommer.

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...