Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid Skrevet 3. mars 2011 #26 Skrevet 3. mars 2011 ♥ Termin : 2. mai 2011♥ ♥ På vei :32 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 8 uker♥ ♥ Kjønn: Jente ♥ Har gutt fra før. 1år og 7 mnd ♥ ♥ Utålmodig: Ikke enda, heldigvis ♥ ♥ Hodet ned: Nei, her var det seteleie på siste kontroll ;)i ♥ ♥ Aktivitet innenfra: Oh yes! Skulle tro jeg har et babygym i magen ♥ ♥ Navn: Ikke helt klart enda ♥ ♥ Vektøkning: 9 kg ♥ ♥ Barnerom ferdig:Nei, det er ikke ferdig. Har planer om å få gjort det snart ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Ja, det meste er vel i boks nå ♥ ♥ Mangler utstyr: Mangler søskenvogn, kommer vel snart i hus. ♥ Strekkmerker:Nope Heldigvis ikke!♥Bank i bordet ! ♥ Melk i brystene: Jepp, siden uke 20 ♥ ♥ Om fødselen:Blir kansje keisersnitt morkaka har ikke flyttet seg nok enda, med det er fortsatt 4 uker til endelig avgjørelse)♥ ♥ Plager : Ekstremt trøtt hele dagen. Veldig vondt i ryggen... ♥ ♥ Oppegående:Oppegående er jeg, men ikke i jobb.♥ ♥ Sulten: Ikke noe utenom det vanligei♥ ♥ Dilla på: Ikke noe spess.♥ ♥ Hodet festet: Nei ♥ ♥ Kynnere:Ja, det er litt mer nå enn tidligere, men ikke noe plagsomt♥ ♥ Tungt: Ja, det er ganske tungt til tider. slitsomt med stor mage.♥ ♥ Høygravid: Ja, jeg tror det ♥ ♥ Vann i kroppen: Nei veldig lite...♥ ♥ Neste kontroll: 10 mars ♥ ♥ Sykehusbagen: Har jeg ikke begynt å tenke på ♥ ♥ Humør: Det går mye opp og ned pga trøttheten..♥
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 3. mars 2011 #27 Skrevet 3. mars 2011 ♥ Termin : 12. Mai 2011♥ ♥ På vei :30+2 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 10 uker♥ ♥ Kjønn: Gutt, har ei jente fra før♥ ♥ Utålmodig: Jo, synes det er ganske lenge igjen... ♥ ♥ Hodet ned: Jepp, allerede i uke 29 var hodet godt nede i bekkenet♥ ♥ Aktivitet innenfra: Skikkelig aktiv gutt ja, trener no voldsomt der inne;) ♥ Navn: Vetle ♥ ♥ Vektøkning: ca 8 kg ♥ ♥ Barnerom ferdig: Nei ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Ja vi har det meste allerede etter førstemann, og har kjøpt noen nye klær. Ellers er det bare bleier og slikt vi trenger nærmere termin ♥ ♥ Mangler utstyr: Ny stellebordunderlag ♥ Strekkmerker: nei, ikke enda. Sist fikk jeg en uke over termin! Ugh ♥ Melk i brystene: Ja ♥ ♥ Om fødselen: lurer veldig på hvordan det blir den her gangen. Første fødsel var utrolig lang, og håper denne skal gå fort som bare det;) men gleder meg faktisk til opplevelsen! ♥ Plager : halsbrann, vondt bekken, kynnere, må tisse hele tiden, TUNG, problemer med å finne en god liggestilling ♥ ♥ Oppegående: jada, om enn mye tregere og redusert enn vanlig. ♥ Sulten: spiser godt og ofte ja. ♥ Dilla på: Ikke noe spesielt. Det har gått i korte perioder med forskjellige ting så som biff, fisk, sushi, osv. ♥ Hodet festet: Ja, utrolig nok. Veldig tidlig til å være andregangs♥ ♥ Kynnere: ja, ganske mye. Særlig når jeg er i aktivitet. ♥ Tungt: Oh yes! Føler det som det er like før termin. Forrige svangerskap var jeg mye sprekere på den her tiden. ♥ Høygravid: nei, er ikke det fra 40 dager før termin, eller??♥ ♥ Vann i kroppen: ikke noe særlig , nei. ♥ Neste kontroll: 23. mars ♥ Sykehusbagen: Nei, litt tidlig for det enda♥ ♥ Humør: Mye lykkefølelse, men svinger raskt i løpet av få sekunder:P gråter lett, og blir lett hissig også.
Frøken Tussi Skrevet 3. mars 2011 #28 Skrevet 3. mars 2011 ♥ Termin :26 mai 2011♥ ♥ På vei :28 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 12 uker♥ ♥ Kjønn: ukjent Så får vente i spenning! =D ♥ ♥ Utålmodig: Nei, ikke enda ♥ ♥ Hodet ned: Nei, over alt ellers i magen;) ♥ ♥ Aktivitet innenfra: Ååhja!! Turning i magen mange ganger om dagen! Ingen tvil om at babyen blir kjent med hver en "krok" i magen =) ♥ ♥ Navn: må vente å se hva det blir først;) ♥ ♥ Vektøkning: ca 6 kg ♥ ♥ Barnerom ferdig: Nei, men babyen skal sove på vårt rom den første tiden=) ♥ ♥ Utstyr kjøpt: vogn, bilstol, dyner og sengklær og noe klær ♥ ♥ Mangler utstyr: mangler seng, madrass og stellebord♥ ♥ Strekkmerker: Nei, men det kommer vel..♥ ♥ Melk i brystene: Nei ♥ ♥ Om fødselen: Jeg tar den som den kommer, nytter ikke å planlegge den eller grue seg! ♥ ♥ Plager: Har bekkenløsning og er noe plaget med svimmelhet. ♥ ♥ Oppegående: Ja det vil jeg si, men jobber bare 30 %♥ ♥ Sulten: Ja ofte;) Hehe♥ ♥ Dilla på: Egentlig ikke på noe spesielt, bare enkelte ting jeg må ha i huset, som for eks. melk♥ ♥ Hodet festet: Nei overhodet ikke =) ♥ ♥ Kynnere: Ja, flere ganger om dagen og enkelte dager oftere enn andre♥ ♥ Tungt: Begynner å bli det ja, er jo en utfordring å kle på seg sokkene, hehe=)♥ ♥ Høygravid: Nei, ikke enda ♥ ♥ Vann i kroppen: Nei♥ ♥ Neste kontroll: I neste uke♥ ♥ Sykehusbagen: Vel tidlig å begynne med den, men har tenkt litt over hva som skal i den♥ ♥ Humør: Stort sett stabilt og positiv! Overraskende nok.. (er jo den pmsbomba et par dager i mnd til vanlig, hehe) Tror sambo er veldig fornøyd;) ♥
AprilTrille Skrevet 3. mars 2011 #29 Skrevet 3. mars 2011 ♥ Termin : 8 april ♥ På vei :35+1 ♥ Igjen til termin: 5 uker ♥ Kjønn: ukjent Vil ikke vite før fødselen, til samboers store ergelse! ♥ Utålmodig: Jaa! ♥ Hodet ned: Ja, i ca 5 uker nå ♥ Aktivitet innenfra: Jepp, massevis♥ ♥ Navn: Blir ikke enig med samboer! Men håper det blir lettere når vi får se gullet:) ♥ Vektøkning: 13 kg så langt.. ♥ Barnerom ferdig: Babyen skal sove på vårt rom inntill vi får kjøpt ny leilighet:) ♥ Utstyr kjøpt: vogn, bilstol, dyner, sengklær, alt til stell, seng, klær, og en masse div småting:) Kommer ikke på alt i farta. ♥ Mangler utstyr: Stort sett ting til mamma, som ammeinnlegg og div:) ♥ Strekkmerker: Nei, ikke enda værtfall.. ♥ Melk i brystene: Huff, jaa.. ♥ Om fødselen: Fødsel? Neei skal ikke føde jeg, hadde håpet den skulle komme med storken.. ♥ Plager: Kvalme, oppkast, sure oppstøt, svimmelhet, bekkenløsning, hodepine, leggkramper, søvnvansker, noe blødninger. ♥ Oppegående: Ja, men varierer veldig. Får ikke lov til å jobbe lengre grunnet mulig for tidlig fødsel. ♥ Sulten: All the time! ♥ Dilla på: Grønne epler, druer, appelsiner, brownies, og slush! ♥ Hodet festet: Ja dem sier så ♥ Kynnere: Ja, mye plaget med kynnere. Var tidligere innlagt fordi de kom regelmessig i to døgn. ♥ Tungt: Ja begynner å bli det nå. Må rulle meg opp av senga:P ♥ Høygravid: Jaa!<3 ♥ Vann i kroppen: jada. ♥ Neste kontroll: 10 mars:) ♥ Sykehusbagen: Har ikke pakket enda, tenker jeg venter en uke til:) ♥ Humør: Er blitt mye bedre nå I første trimester skrek jeg av alt og ingenting, nå er jeg i godt humør! Unntatt hver gang jeg stiger på vekta:P
superglad!! Skrevet 3. mars 2011 #30 Skrevet 3. mars 2011 ♥ Termin :7.mai 2011♥ ♥ På vei :31 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 9 uker♥ ♥ Kjønn: Jente ♥ ♥ Utålmodig: Nei, ikke enda ♥ ♥ Hodet ned: Litt over alt ♥ ♥ Aktivitet innenfra: Masse hver dag! Særlig på kvelden og etter jeg har spist ♥ ♥ Navn: ja ♥ ♥ Vektøkning: ca 8 kg ♥ ♥ Barnerom ferdig: ja, men babyen skal sove på vårt rom den første tiden ♥ ♥ Utstyr kjøpt: vippestol, ellers har jeg det meste fra før.. ♥ ♥ Mangler utstyr: må nok kjøpe noen nye sutter, flasker, mindre bleier ol♥ ♥ Strekkmerker: Nei, ikke foreløpig ♥ ♥ Melk i brystene: Hadde frem til midten av januar, siden jeg ammet, men borte nå ♥ ♥ Om fødselen: Håper alt går greit og prøver å glede meg til tiden ettepå heller ♥ ♥ Plager: Har akkurat begynt å få litt bekkenløsning, halsbrann, urolige bein, mye smertefulle kynnere, konstant tett nese ♥ ♥ Oppegående: 50% sykemeldt (siden jeg kun jobber natt) ♥ ♥ Sulten: Nei, det er ikke plass til så mye lenger ♥ ♥ Dilla på: Røde epler, pærer og Kiwi ♥ ♥ Hodet festet: Nei ♥ ♥ Kynnere: Mye og smertefulle, som sagt ♥ ♥ Tungt: Ja, begynner å kjenne det litt nå. Ikke det samme å gå gravid denne gangen med en liten 2åring løpende rundt deg hele tiden.. <3 ♥ Høygravid: Nei, ikke enda ♥ ♥ Vann i kroppen: Nei♥ ♥ Neste kontroll: I neste uke♥ ♥ Sykehusbagen: Nei, begynner vel snart ♥ ♥ Humør: Litt sliten innimellom som da går utover tålmodigheten, ellers fin ♥
Engelen <3 Skrevet 4. mars 2011 #31 Skrevet 4. mars 2011 ♥ Termin :16.mai 2011♥ ♥ På vei :29+6 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 11 uker♥ ♥ Kjønn: Jente ♥ ♥ Utålmodig: Nei, ikke enda ♥ ♥ Hodet ned: Litt over alt ♥ ♥ Aktivitet innenfra: Masse hver dag! Særlig på ettermiddag/kveldt ♥ ♥ Navn: Det er bestemt ♥ ♥ Vektøkning: ca 8-9 kg ♥ ♥ Barnerom ferdig: Babyen skal sove på vårt rom den første tiden ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Masse, tror vi har det vi trenger nå ♥ ♥ Mangler utstyr: Bleier og stelleproduktl♥ ♥ Strekkmerker: Nope ♥ ♥ Melk i brystene: Nei ♥ ♥ Om fødselen: Gleder og gruer meg ♥ ♥ Plager: Bekkenløsning ♥ ♥ Oppegående: 50% sykemeldt (siden jeg kun jobber natt) ♥ ♥ Sulten: Litt av og på ♥ ♥ Dilla på: Ingenting spesielt. Hatt en periode der jeg måtte ha appelsin hver dag. ♥ ♥ Hodet festet: Nei ♥ ♥ Kynnere: Noe ♥ ♥ Tungt: Nei, ikke enda <3 ♥ Høygravid: Nei, ikke enda ♥ ♥ Vann i kroppen: Nei ♥ ♥ Neste kontroll: 14 Mars ♥ ♥ Sykehusbagen: Ikke tenkt på den enda ♥ ♥ Humør: Som vanlig.. Litt kort lunte til tider ♥
aprilprinsesse2011 Skrevet 4. mars 2011 #32 Skrevet 4. mars 2011 ♥ Termin : 29 april 2011♥ ♥ På vei :32+2 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 8 uker (56 dager)♥ ♥ Kjønn: ♥Jente♥ Har ei jente fra før fra et tidligere forhold ♥ Utålmodig: Not yet♥ ♥ Hodet ned: Siste kontroll viste rompa ned♥ Ny kontroll om ca 2 uker ♥ Aktivitet innenfra: All day long!!♥ Let's Zumba!! ♥ Navn: Ikke bestemt ♥ ♥ Vektøkning: 17kg.... blæææ♥ ♥ Barnerom ferdig: Nope. Er på flyttefot, men aner ikke hvor♥ ♥ Utstyr kjøpt: Ja tror eg har d meste under kontroll ♥ ♥ Mangler utstyr: Eneste er vel stellebord, men har stellematte♥ ♥ Strekkmerker: Mage,rumpe,lår og pupper, fra forrige grav, ingen nye♥ ♥ Melk i brystene: Ja, hatt d i over ett år ♥ pga ex.u og MA ♥ Om fødselen: Lite tanker om d ennå. Tar d som d kommer♥ ♥ Plager: Stort sett i fin form♥ ♥ Oppegående: Jobber og står på♥ Får beskjed om å ta d med ro;O) ♥ Sulten: JAAAAAA♥ ♥ Dilla på: Sjokolade...♥ ♥ Hodet festet: Nei, litt tidlig enda ♥ ♥ Kynnere: Ikke noe særlig♥ ♥ Tungt: Ja, blir bare tyngre og tyngre å utføre noe♥ ♥ Høygravid: Er ikke d ved 40 dager igjen? Så enda noen dager igjen♥ ♥ Vann i kroppen: Kun litt på kvelden♥ ♥ Neste kontroll: 15 mars ♥ ♥ Sykehusbagen: Ikke begynt å tenke på enda ♥ ♥ Humør: Opp og ned... Prøver så godt eg kan, men pga andre faktorer som oxo spiller inn, sliter d mye, både psyk og fys♥ Men stort sett blid (tror eg)
tullalill Skrevet 4. mars 2011 #33 Skrevet 4. mars 2011 Termin : 8. mars 2011♥ ♥ På vei :40 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 4 dager♥ ♥ Kjønn: jente ♥ Har gutt fra før ♥ ♥ Utålmodig: gjett om:) ♥ ♥ Hodet ned: ja det er langt nedi, men ikke festet♥ ♥ Aktivitet innenfra: det spørs:)♥ ♥ Navn: maija ♥ ♥ Vektøkning: 12,8kg ... ♥ ♥ Barnerom ferdig:ja det er klart til vår lille engel... ♥ Utstyr kjøpt: Ja, det meste er vel i boks nå ♥ ♥ Mangler utstyr: trur ikke det... ♥ Strekkmerker:ja... her er magen stooor... ♥ Melk i brystene: Jepp, hatt det ganske lenge...♥ ♥ Om fødselen:skrekk og gru... gleder og gruer meg, ikke født vanlig før.. ♥ Plager: mensmurringer, ryggsmerter,,har hatt bekkenløsning....... ♥ ♥ Oppegående:klarer såvidt og gå...pga nedpress.♥ ♥ Sulten: ikke mere enn vanlig♥ ♥ Dilla på: clementiner.♥ ♥ Hodet festet: nei♥ ♥ Kynnere:Ja, det er litt mer nå enn tidligere og noen er skikkelig vonde♥ ♥ Tungt: Ja, det er ganske tungt til tider..♥ ♥ Høygravid: det spørs♥ ♥ Vann i kroppen: Ja, litt, men ikke så ille......♥ ♥ Neste kontroll: 8 mars sjukehuset hvis ikke je er født da ♥ ♥ Sykehusbagen: pakket og klar;) ♥ ♥ Humør: ikke verst,....
Raych Skrevet 4. mars 2011 #34 Skrevet 4. mars 2011 ♥ Termin : 5. mai 2011, men skal ha ks 12. april♥ ♥ På vei :31 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 5.5 uker til ks♥ ♥ Kjønn: Jente ♥ Har 2 jenter fra før ♥ ♥ Utålmodig: Ikke enda, heldigvis ♥ ♥ Hodet ned: Ja ♥ ♥ Aktivitet innenfra: Masse aktivitet, spesielt på ettermiddagene ♥ ♥ Navn: Ikke klart enda, men har innskrenket til noen alternativer nå ♥ ♥ Vektøkning: Veier meg ikke, men ca 15 kg kanskje... ♥ ♥ Barnerom ferdig:Nei, det er ikke ferdig. Har en hel sokkel som vi skal gjøre ferdig etterhvert. ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Ja, vi har det meste fra før. Har kjøpt ny vogn ♥ ♥ Mangler utstyr: Nei, egentlig ikke ♥ Strekkmerker:Nei, har ikke fått noen med de 2 andre heller, så krysser fingrene for at de holder seg unna fram til fødsel ♥ Melk i brystene: Nei ♥ ♥ Om fødselen: Tenker litt på det, men dagene er fylt med gjøremål så har ikke tid til å tenke for mye enda. ♥ ♥ Plager: En del kynnere, men ellers i super form ♥ ♥ Oppegående:Jobber fortsatt 100%. 2 uker igjen til permisjon nå ♥ ♥ Sulten: Nei, ikke spesielt. Matlysten har vært laber de siste ukene ♥ ♥ Dilla på: Ikke noe spesielt ♥ ♥ Hodet festet: Nei, litt tidlig enda ♥ ♥ Kynnere:Ja, ganske mye ♥ ♥ Tungt: Nei, ikke enda ♥ ♥ Høygravid: Tja, hehe. Regnes ikke det fra 40 dager før termin? ♥ ♥ Vann i kroppen: Ja, spesielt i en fot.. ♥ ♥ Neste kontroll: 10. mars ♥ ♥ Sykehusbagen: Den har vi ikke tenkt på enda ♥ ♥ Humør: Stort sett i godt humør, som vanlig egentlig. Merker ikke noe til hormoner under svangerskapet. ♥
Lisabeth Skrevet 4. mars 2011 #35 Skrevet 4. mars 2011 ♥ Termin : 16. mars 2011♥ ♥ På vei :38+4 ♥ ♥ Igjen til termin: 12 dager♥ ♥ Kjønn: Gutt ♥ Har jente fra før ♥ ♥ Utålmodig: Går ganske greit foreløpig ♥ ♥ Hodet ned: Ja ♥ ♥ Aktivitet innenfra: Masse!! ♥ ♥ Navn: Anton ♥ ♥ Vektøkning: 10 kg ♥ ♥ Barnerom ferdig: Nei, ikke i nærheten engang! ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Ja, det meste er vel i boks nå ♥ ♥ Mangler utstyr: Badekar. ♥ ♥ Strekkmerker: Nei, heldigvis ikke denne gangen heller. Derimot så får jeg åreknuter på beina.. ♥ ♥ Melk i brystene: Nei ♥ ♥ Om fødselen: Gikk relativt greit og raskt forrige gang, satser på at det gjør det denne gangen også ♥ ♥ Plager: Hadde hyperemesis tre første mnd, grusomt Nå har jeg ikke noe spesielt bortsett fra litt bekkenplager ♥ ♥ Oppegående: Ganske, men begynner å bli tungt ♥ ♥ Sulten: Ikke noe spesielt ♥ ♥ Dilla på: Sjokolade! Helst Freia Melkesjokolade med biter av kvikklunsj og havsalt, nam ♥ ♥ Hodet festet: Nei, ikke enda ♥ ♥ Kynnere:Ja, mye kynnere, spesielt om kvelden ♥ ♥ Tungt: Ja, nå røyner det på.. ♥ ♥ Høygravid: Absolutt ♥ ♥ Vann i kroppen: Nei, ikke denne gangen ♥ ♥ Neste kontroll: 10. mars ♥ ♥ Sykehusbagen: Er klar med unntak av toalettsaker og helsekort ♥ ♥ Humør: Ganske stabilt. Men kan lett bli litt lei meg når jeg sliten ♥
H1976 Skrevet 4. mars 2011 #36 Skrevet 4. mars 2011 ♥ Termin : 17 mars 2011♥ ♥ På vei :38 + 3 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 13 dager♥ ♥ Kjønn: jente ♥ Har jente fra før ♥ ♥ Utålmodig: litt...... ♥ ♥ Hodet ned: jepp ♥ ♥ Aktivitet innenfra: MYE!! ♥ ♥ Navn: Klart, men må se mini først for å være sikker♥ ♥ Vektøkning: ca 8 - 10 tror jeg... men veier meg ikke så vet ikke sikkert! ♥ ♥ Barnerom ferdig:Nesten !! ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Ja, tror vi har det vi trenger av nyttig, nødvendig og unødvendig nå! ♥ ♥ Mangler utstyr: nei tror ikke det ♥ Strekkmerker:Nei.....håper på å gå klar av det! Melk i brystene: Jepp. ♥ ♥ Om fødselen:Veldig spent - skal føde i vann på føderiket i oslo;)♥ ♥ Plager: Lite egentlig...... ♥ ♥ Oppegående:Oppegående og har litt feriefølelse etter jeg ikk ut i permisjon.....♥ ♥ Sulten: Miste matlysten for måneder siden...alt er kjedelig liksom......er jo positivt for vekta da!♥ ♥ Dilla på: Surkål, rødbeter og leverpostei.♥ ♥ Hodet festet: Knapt i føle jm ♥ ♥ Kynnere:Ja,både titt og ofte.♥ ♥ Tungt: Ja, føler meg som et lite HUS!♥ ♥ Høygravid: Fødeklar!!! ♥ ♥ Vann i kroppen: Jepp.....tømmestokk legger og feite fingre!♥ ♥ Neste kontroll: 8 mars ♥ ♥ Sykehusbagen: nesten klar ♥ ♥ Humør: Bra!!♥ ♥
venteline Skrevet 4. mars 2011 #37 Skrevet 4. mars 2011 ♥ Termin : 12.april 2011 ♥ På vei : 34 + 6 ♥ Igjen til termin: 39 dager ♥ Kjønn: Er usikkert, men har fått et lite hint ♥ Utålmodig: Tja.. Kjenner at det er litt godt at det fortsatt er noen uker igjen! ♥ Hodet ned: Niks,her turnes det kollbøtter hver eneste dag,er ganske bekymret for om hodet faktisk kommer ned.. ♥ Aktivitet innenfra: Støtt og stadigt,endelig Har ikke kjent særlig bevegelse før nå på slutten,så nyter hver eneste liten bevegelse.. ♥ Navn: Aner ikke.. Det blir nok en maktkamp om å få viljen sin når lisjen kommer ♥ Vektøkning: 6kg ♥ Barnerom ferdig: Nei,egentlig ikke.. Men haster ikke! ♥ Utstyr kjøpt: Seng,vogn,bilstol,vugge.. Ja,det meste.. ♥ Mangler utstyr: Bæresele.. Men det er ikke noe som vi MÅ ha til fødsel! ♥ Strekkmerker: Ikke ennå,og håper jeg slipper.. Melk i brystene: Neei.. ♥ Om fødselen: Er spent,veldig spent.. Men positivt innstilt ♥ Plager: Tja.. Litt vond i halebeinet! Og plages med ribbein som "sovner".. ♥ Oppegående: Jobber 100% på småbarnsavdeling i barnehage,så det vil jeg absolutt påstå at jeg er ♥ Sulten: Absolutt ikke.. Har ikke kjent sultfølelsen siden vi var på ferie utenlands i begynnelsen av svangerskapet, og det knapt fantes mat jeg kunne spise.. ♥ Dilla på: Hmm,røde druer.. ♥ Hodet festet: Nei ♥ Kynnere: Hele tiden... ♥ Tungt: Nei,egentlig ikke.. Trodde jeg skulle føle meg grufull på denne tiden,men nei.. ♥ Høygravid: 39 dager igjen, så er i kategorien høygravid ja.. ♥ Vann i kroppen: Jepp.....tømmestokk legger og feite fingre!♥ ♥ Neste kontroll: 9.mars ♥ Sykehusbagen: Pakkes imorgen ♥ Humør: Flott
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 4. mars 2011 #38 Skrevet 4. mars 2011 ♥ Termin : 12 mars 2011 ♥ ♥ På vei :39+1 ♥ ♥ Igjen til termin: 8 dager ♥ ♥ Kjønn: gutt ♥ ♥ Utålmodig: hehe, ja :-) ♥ ♥ Hodet ned: jepp ♥ ♥ Aktivitet innenfra: masse, fantastisk :-) ♥ ♥ Vektøkning: litt under 11 kg ♥ ♥ Barnerom ferdig: Ja, ble det i går...eller mangler kun gyngestolen som mannen min maler om dagen :-) ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Ja, tror vi skal ha alt i hus ♥ ♥ Mangler utstyr: Nei, tror ikke det, men det dukker sikkert opp noe etterhvert ;-) ♥ ♥ Strekkmerker: Nei, smurt med godt lag igjennom hele svangerskapet ♥ ♥Melk i brystene: Ja, her går det i ammeinnlegg. Lekker spesiellt om natten ♥ ♥ Om fødselen: Veldig spent og nyskjerrig. Gleder meg fantastisk mye til å endelig møte denne lille gutten♥ ABC på Ullevål med hærlige jordmødere ♥ ♥ Plager: Slitt med bekkenplager store deler av svangerskapet, men har blitt noe bedre nå :-) Murringer, halsbrann...men det er verdt det, er ikke lenge igjen ♥ ♥ ♥ ♥ Oppegående: Ja, siden bekkenplagene har roet seg er det turgåing med mann og hund "hver" kveld...presser litt ned da kan du si :-) ♥ ♥ Sulten: Tja, vanlig matlyst...ca hver tredje time, men blir fort mett ♥ ♥ Dilla på: I starten måtte jeg ha syltet agurk :-) Men nå er det mango og ananas ♥ ♥ Hodet festet: Ikke pr 1.mars, men tror det kanskje skjedde her om natten, da riene satte i gang ♥ ♥ Kynnere:Jepp, masse av de. De to siste nettene har jeg startet med rier også, disse er jo ikke akuratt gode...godt å ha trent på riktig pusteteknikk ♥ ♥ Tungt: Ja ♥ ♥ Høygravid: Absolutt og veldig fødeklar :-) ♥ ♥ Vann i kroppen: Nei :-) ♥ ♥ Neste kontroll: 9 mars ♥ Men kanskje lille gutt er kommet innen den tid, om han er klar er iallefall jeg ♥ ♥ Sykehusbagen: De er klare. både til han og oss ♥ ♥ Humør: Bra, men tar veldig lett til tårene om dagen :-) ♥
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 4. mars 2011 #39 Skrevet 4. mars 2011 Termin : 19 mars 2011♥ ♥ På vei :38+1 ♥ ♥ Igjen til termin: 2 uker♥ ♥ Kjønn: Vet ikke ♥ Har 2 prinsesser fra før ♥ ♥ Utålmodig: Vært det lenge ♥ ♥ Hodet ned: Jepps♥ ♥ Aktivitet innenfra: YES! Rene storfesten der inne til tider♥ ♥ Navn: Ikke bestemt før snusmumrikken vår kommer , må se skatten før navnevalget tas offisielt♥ ♥ Vektøkning: 17 kilo men har bare magen å puppa♥ ♥ Barnerom ferdig:Fix ferdig men blir nok i sovekurven inne til mammsen sin i starten ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Alt er klappa klart ♥ ♥ Mangler utstyr: Nope ♥ ♥ Strekkmerker: Nai ♥ ♥ Melk i brystene: Jepps ♥ ♥ Om fødselen:Tenker minst mulig på det, prøver å glede meg til alt er overstått på forskudd.♥ ♥ Plager: Vært plaga av bekkenløsning men rart nok blitt bedre men hormonene ja de er der til gangs ♥ ♥ Oppegående: juppeti♥ ♥ Sulten: OFTE♥ ♥ Dilla på: Frukt, iste peach, lukta av spyleveske og hvit ajax♥ ♥ Hodet festet: Yesss ♥ ♥ Kynnere:Ja, har masser av de nå og noen er vonde♥ ♥ Tungt: Ja det kjennest at en er klar til å føde ut.♥ ♥ Høygravid: Juppeti ♥ ♥ Vann i kroppen: Ja, en del♥ ♥ Neste kontroll: 9 mars ♥ ♥ Sykehusbagen: Den er pakka grei ♥ ♥ Humør: Har lett for å bli veldig sentimental til tider å er ikke den man bør pille på nesa for tiden noe ektemannen endelig har skjønt Tror han gleder seg til å forhåpentligvis få tilbake "kona si" Hehe♥
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. mars 2011 #40 Skrevet 4. mars 2011 ♥ Termin : 11.05.11 pga. ks 1 uke før termin ♥ ♥ På vei :29+4 ♥ ♥ Igjen til termin: 68 dager ♥ ♥ Kjønn: Vet ikke, ville holde det hemmelig ♥ ♥ Utålmodig: Noe ekstremt!! ♥ ♥ Hodet ned: Nope, sist ul og kontroll satt babyen med rumpa ned ♥ ♥ Aktivitet innenfra: Ja, skulle tro denne bebisen aldri sov jo! Helt utrolig med spark og bevegelser hele veien ♥ ♥ Vektøkning: +2 kg ♥ ♥ Barnerom ferdig: Nei! Babyen skal uansett sove på vårt rom det 1 året, så ikke noe hastverk der gitt! ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Har handlet bilsete, bleiebøtte og vogn. Har stellebord og sprinkelseng fra før av. Har enda god tid til å handle inn ting. Blir maaasse babyklær shopping etter fødsel dersom det blir gutt. Blir det jente, har vi MYE rosa tøy etter storesøster;) ♥ ♥ Mangler utstyr: Ja, noe mangler. Men ikke noe hastverk enda. Og ikke noe sånn som er supernødvendig om vi ikke skulle rekke det heller ♥ ♥ Strekkmerker: Jepp, fra forrige svangerskap og mange nye. ♥ ♥Melk i brystene: Nope! Og vet ikke om jeg kan amme denne gangen heller, pga. brystoperasjon. Men vi får krysse fingrene og se! ♥ ♥ Om fødselen: Har fått innvilget keisersnitt. Hadde også ks. snitt med første, så gleder meg veldig til å oppleve det igjen. Satser på det blir en like fin opplevelse denne gangen også! ♥ ♥ Plager: Mye bekkenplager, halsbrann daglig, mye vonde kynnere, hodepine, spydde daglig og var 100% sykemeldt til uke 23.. Nå som kvalmen er borte er det som å ha fått et nytt liv. Men bekkenet er veldig slitsomt. Jobber kun 50% pga. dette og sover lite om nettene...Men alt i alt, veldig verdt d ♥ ♥ Oppegående: Som jeg skrev ovenfor, det er noe helt annet nå som kvalmen er borte. Men liker ikke at bekkenet mitt er så vondt som det er. Det hemmer meg veldig om dagene. Og jeg kan glemme turgåing/trening osv. ♥ ♥ Sulten: Første sv.skap var jeg et matvrak og hadde mange rare diller. Nå spiser jeg helt normalt. Ikke mer sulten enn vanlig ♥ ♥ Dilla på: Vann med pæresmak. Ellers dilla på eksos og bensin lukt.. mmmm ♥ ♥ Hodet festet: Nei ♥ ♥ Kynnere: MANGE! Hadde ikke slike i mitt 1. svangerskap. Kan ikke huske jeg hadde en eneste da. Nå derimot.. hehe. Forstår godt nå hva folk klaget over. Det er ikke behagelig nei. Ofte man må puste seg gjennom... ♥ ♥ Tungt: Off ja.. må trille meg ut av sofaen allerede jo. Og jeg har enda over 2 mndr igjen hehe ♥ ♥ Høygravid: Nei, kan vel ikke kalle meg det enda! ♥ ♥ Vann i kroppen: Nei :-) ♥ ♥ Neste kontroll: I uke 32, husker ikke dato i farten ♥ ♥ Sykehusbagen: Drøyer jeg å pakke. ♥ ♥ Humør: Svingende. Tar fort til tårene og har en kort lunte. Blir veldig svingende humør da jeg har så mye vondt i bekkenet og pga. lite søvn.♥
C [ ♥♥ ] Skrevet 5. mars 2011 #41 Skrevet 5. mars 2011 ♥ Termin : 10.april 2011♥ ♥ På vei :35 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 5 uker♥ ♥ Kjønn: To gutter ♥ Har ingen fra før ♥ ♥ Utålmodig: Ja, har vært det lenge... ♥ ♥ Hodet ned: Den ene liger i sete, den andre i hode/tverrleie♥ ♥ Aktivitet innenfra:Ja, det har vært en del, men det begynner å bli trangt om plassen nå♥ ♥ Navn: Vi vil hilse på dem først ♥ ♥ Vektøkning: 14 kg ♥ ♥ Barnerom ferdig: Ja vi er ferdige med rommet, men har ikke flyttet noen av tingene inn dit. Skal nok sove hos oss i starten, tar ting litt som de kommer ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Ja, begynner å få ting på stell♥ ♥ Mangler utstyr: Ja, personbilregistrert bil, bilstoler, en vippestol og litt småtterier. Ikke noen jeg stresser med ♥ Strekkmerker: Ja, litt på lår, puppene og ene hofta ♥ Melk i brystene: Ja, siden ca uke 17-18♥ ♥ Om fødselen: Vil føde vaginalt, men pga seteleie blir det nok mest sannsynligvis ks, om ikke nr1 plutselig finner det for godt å snu seg nå♥ ♥ Plager: Vondt i bekkenet de siste ukene, låsninger i beggen/rygg.... Sliten og lei, så humøret er ikke på topp ♥ ♥ Oppegående: Nei, ligger kun på siden omtrent.100% Sykemeldt siden uke 21/22♥ ♥ Sulten: Tja... ikke så veldig, noe som er mot normalt for min del♥ ♥ Dilla på: ingenting. Men det blir litt snop og godis innimellom.♥ ♥ Hodet festet: Nei, og det blir nok neppe å skje heller ♥ ♥ Kynnere:Ja, hele tiden, derfor jeg må ligge♥ ♥ Tungt: Ja.♥ ♥ Høygravid: Ja♥ ♥ Vann i kroppen: Nei egentlig veldig lite♥ ♥ Neste kontroll: JM 8.3, gyn 15.3, sykehuset 17.3♥ ♥ Sykehusbagen: Joda, den står fremme, men er ikke riktig pakket. Ligger en liste klar til pappaen når noe skjer ♥ ♥ Humør: Har vært veldig bra, men daler jo lengre jeg nærmer meg termin. Absolutt ikke vandt til å være så stillesittende, og kjeder meg big time. Blir nok mer action etter fødselen... ♥
MarsBaby2011 Skrevet 5. mars 2011 #42 Skrevet 5. mars 2011 ♥ Termin : 28 mars 2011♥ ♥ På vei :37+1 uker ♥ ♥ Igjen til termin: 3 uker♥ ♥ Kjønn: Jente ♥ Har ingen fra før ♥ ♥ Utålmodig: Ja, har vært det lenge... ♥ ♥ Hodet ned: ja ♥ ♥ Aktivitet innenfra:Ja, det har vært en del, men det er mer bevegelser enn spark♥ ♥ Navn: har ikke bestemt oss enda ♥ ♥ Vektøkning: 1 kg ♥ ♥ Barnerom ferdig: Ja, men hu skal sove inne hos oss i starten ♥ ♥ Utstyr kjøpt: Ja, masse nytt, noe arvet ♥ ♥ Mangler utstyr: ja, reiseseg og sånt vi ikke trenger i starten ♥ Strekkmerker: Ja, litt ♥ Melk i brystene: Ja, siden ca uke 31 ♥ ♥ Om fødselen: Vil føde vaginalt ♥ ♥ Plager: Vondt i bekkenet. Sliten og lei ♥ ♥ Oppegående: joa, men 100% sykmeldt pga bekkenet ♥ ♥ Sulten: Tja... ikke så veldig, normalt for min del♥ ♥ Dilla på: ingenting. Men det blir litt snop og godis innimellom.♥ ♥ Hodet festet: Ja ♥ ♥ Kynnere:Ja, ganske ofte ♥ ♥ Tungt: Ja ♥ ♥ Høygravid: Ja ♥ ♥ Vann i kroppen: Ja, litt nå siste uka ♥ ♥ Neste kontroll: Sykehuset 9 mars♥ ul + kntroll pga svangerskapskløe og vurdere om igang setting av fødsel.(håper det hvis hu ikke har kommet av seg selv innen 9) ♥ Sykehusbagen: Jo ganske klar:) ♥ ♥ Humør: Har vært veldig bra ♥
Vårher Skrevet 5. mars 2011 #43 Skrevet 5. mars 2011 Termin : 31 mars 2011♥ ♥ På vei :36+3 uker ♥ Igjen til termin: 4 uker♥ ♥ Kjønn: Jente ♥ englegutt og jente fra før ♥ Utålmodig: Ja, drittlei! ♥ Hodet ned: ja ♥ ♥ Aktivitet innenfra:Ja, ♥ Navn: Hermine ♥ Vektøkning: 7kg ♥ Barnerom ferdig:nei ♥ Utstyr kjøpt: Ja,litt ♥ Mangler utstyr: nope ♥ Strekkmerker: nope ♥ Melk i brystene: nope ♥ Om fødselen: en keiser ♥ Plager: Vondt i bekkenet. tung og lei ♥ Oppegående: tja,men 100% sykmeldt pga bekkenet ♥ ♥ Sulten: nei ikke noe særlig ♥ Dilla på: tabascosaus ♥ Hodet festet: nope ♥ Kynnere:Ja, litt ♥ Tungt: Ja ♥ Høygravid: Ja ♥ Vann i kroppen: Ja, litt ♥ Neste kontroll: Sykehuset 9 mars ♥ Sykehusbagen: pakka noe ♥ Humør: Har vært veldig bra
tina 79:) Skrevet 5. mars 2011 #44 Skrevet 5. mars 2011 ♥ Termin : 14 april ♥ På vei : i min 35 svangerskapsuke ♥ Igjen til termin: 5,5 uker ♥ Kjønn: Gutt ♥ Har en jente fra før ♥ Utålmodig: Ikke utålmodig, men kjenner at kroppen gjør seg klar ♥ Hodet ned: Nei, her er det full turning og hodet opp mot ribbeina ♥ Aktivitet innenfra: Masse ♥ Navn: Oscar, Jacob, William eller Edvard... vanskelig å bestemme seg. ♥ Vektøkning: ca 8 kg tror jeg ♥ Barnerom ferdig: Kan brukes, men vi har lyst til å fikse det litt, så det blir prosjekt frem til fødsel ♥ Utstyr kjøpt: Ja, nå er alt på plass ♥ Mangler utstyr: Nei, vi hadde tatt vare på alt fra lillesnuppa ♥ Strekkmerker: Ikke enda, fikk ingen sist heller, men SVÆRE åreknuter ♥ Melk i brystene: Nei, ikke enda. ♥ Om fødselen: Næh, ungen skal ut på en eller annen måte. Orker ikke å grue meg. Husker fra sist at når alt satte igang så var kroppen så klar at det ikke var noe poeng å grue seg. ♥ Plager: Har bekkenløsning, halsbrann og vonde åreknuter ♥ Oppegående: Varierer fra dag til dag ♥ Sulten: Ja, men må være småspist, fordi magen er full. ♥ Dilla på: Kaldt vann, gjerne med isbiter ♥ Hodet festet: Nei ♥ Kynnere: Temmelig ofte, men de er ikke vonde ♥ Tungt: Ja, blir tyngre, men var større sist, så kan ikke klage. ♥ Høygravid: Ja, i dag! ♥ Vann i kroppen: Bare litt... ♥ Neste kontroll: 17 mars ♥ ♥ Sykehusbagen: Den lar jeg ligge i fred et par uker til ♥ Humør: Er glad og fornøyd, men litt hissig til tider, og blir veldig sliten av å være hjemme hver dag med en stor jente som nærmer seg 4 år. Vi venter på barnehageplass...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå