Gå til innhold

Jeg skjønner ikke hvorfor dere har behov for å skryte av at dere mottar bostøtte, OS etc, betyr jo bare at dere ikke har klart å få dere jobb!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Virkelig? Og det vet du fordi? Man må jo bare elske mennesker som tror de sitter med fasiten :)

Men fra spøk til revolver..tror nok ikke utsagnet ditt er gjeldende for alle, det er like mange grunner til hvorfor vi har stønader som det er folk som mottar dem. (og ja, jeg har dem selv, men det er ikke fordi jeg ikke gidder jobbe, men fordi med en 6 mnd gammel baby er det litt begrenset hva man får gjort da, som aleneforsørger. Til høsten derimot regner jeg med bildet sert litt annerledes ut).

Man skryter ikke av å ha noe av dette, det er bare realiteten i noen sin hverdag. Og hvor vidt man ikke har klart å få seg jobb eller ei, det kan du ikke forhånds dømme med, finnes mange andre grunner til å få slike stønader.

Mottar selv bostøtte, da jeg tjener 105 000 i året, og samboeren går på dagpenger (Pga sykdommer som stiller han i "blindepungt" i nav sine systemer, han klarer ikke stort med jobb pga de sykdommene

Jeg mottar OS, har høyere utdanning og jobber.

Går vel ikke akkurat rundt og skryter av at jeg mottat noen kroner i OS, men skammer meg ikke over det.

Så til deg HI, vit hva du snakker om før du uttaler deg!

Annonse

Jeg har ikke utdanning, men tjener godt og har aldri mottatt en eneste ytelse. Gleder meg til å endelig få igjen litt av skattepengene mine når jeg nå snart skal ha fødselspermisjon. ;) Det føles ekstra godt når jeg ser alle som får bostøtte som nå også skal få flere tusen til strømregning som de skal bruke på klær faktisk... Jeg kjenner ikke en eneste snylter, men her inne er det mange. Lurer på om det er fordi man får barn i så ung alder at man ikke greier å underholde seg selv? Selv er jeg urgammel, men har i hvert fall ikke behov for noen som helst støtte fra staten, og dette kjennetegner også venninnene mine som gjerne også har langt flotte utdannelser. de får barn sent, men trenger heller ikke støtte ettersom de tjener godt.

hehe... nei du motar ikke noe som helst støtte fra staten. så du får ikke foreldrepenger? barna dine går ikke i en barnehageplass som staten støtter med 150 000 i året?

eller var det sånn at fordi naboen sine utbetalinger heter OS og dine heter foreldrepenger, så er det legitimt for deg å få det mens ikke for henne?

Hva vet du om det egentlig hl? Jeg er alenemor og får os MEN: Jeg går 100% på skolen og har en deltidsjobb. Kunne fått meg jobb på dagen, men vil gjerne ha ferdig utdannelsen min først. Og jeg skryter ikke av å få OS, men er heller ikke flau over det fordi dette er ikke noe jeg snylter meg til. Os er for meg og barnet helt nødvendig i en periode.

Snakk om å slå alle under en kam da.

Nå er ikke jeg super stolt av at jeg motar stønader men skal jeg sitte å gjemme meg fordi jeg ikke klarer å få en jobb her jeg bor da?

Jeg har allt flyttet en gang for jeg trodde jeg skulle få jobb lettere her en der jeg bodde.

Nå ser jeg at jeg muligens må flytte enda en gang. Om jeg ikke har jobb til sommern så må jeg søke i oslo, eller alle andre steder i landet og samme hvor jeg flytter så har jeg plutselig ikke barnevakt muligheter og ikke barnehage.

Jeg har en utdannelse jeg da om en ikke høy men fagbrev og får dere for ikke hjelp til skolering til noe annet, og når jeg ikke har en bf som kan stiller opp er det ikke bare å få jobb. Jeg kan ikke jobbe mer en et par kveldre i uka pga mangel på barnevakt og kan ikke jobbe netter eller helger, samme problem. Så jeg har søkt på allt jeg kan søke på fra 40 til 100% stillinger og sitter fortsatt uten jobb.

kom på intervju her på en jobb og fikk vite de hadde hatt 250+ søkere.

Jeg er utrolig glad for at jeg bor i Norge og har mulighet til den hjelpen jeg får. Selv om jeg helst ville ha hatt en jobb å gå til. Det føles faktisk ikke godt å bekymre seg for om man klarer å komme seg i jobb og kunne forsørge barna sine før tiden går ut for OS. og ikke fordi jeg har sittet på rompa og ikke giddi å søke jobb.

Det føles heller ikke godt når mennesker som ikke kjenner meg tror at jeg er lat og ikke vil jobbe.

Eller at jeg bare kasta meg inn i å få barn. Når sanheten er at allt lå til rette for det og vi var prøvere i flere år. Livet blir ikke alltid som man tror og noen ganger står man ikke i kontroll over hva som skjer desverre.

Hadde jeg hatt et valg hadde jeg jaggu ikke vært her jeg er idag.

Så ja jeg har OS, forskuddsbidrag og bostøtte, samt barnetryggd og takk og lov for at jeg bor i Norge så jeg har denne hjelpen og barna mine ikke trenger å lide økonomisk også. Det er ile nok at de må vokse opp uten en pappa.

Annonse

Merkelig at jeg, som surrer rundt her på DIB støtt og stadig, ikke har lest at noen har skrytt av stønadene de mottar?

Har du en link?

Ja, bl.a. denne "Jippi vi får enda 2500 ekstra ... ", jeg tror de som mottar stønaden selv er klar over det, ikke sant?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...