Gå til innhold

1 mnd gammel gutt med tett nese.. Noen som har råd?

Anbefalte innlegg

Hei damer! Jeg lurer på om det er noen mammaer her inne som kan ha noen gode råd til meg. Jeg har en sønn på 1 mnd som har vært plaget med nesetetthet hele livet sitt... I starten var snørra såpass løs at han klarte å nyse den ut, men i de siste to ukene har det blitt mer sånne størkna snørrskorper som er nesten umulig å få ut. Om jeg prøver å bruke nesesuger viser han at han synes det er vondt og han begynner nesten alltid å blø litt i nesa. Så jeg synes ikke jeg kan bruke nesesugeren mer enn ytterst nødvendig. Hvis disse snørrskorpene er langt nok ute i nesa, tar jeg en pinsett og drar de ut. Saltvann og morsmelk er prøvd ut i 4 uker. Saltvann fungerte bra i starten, men nå har det liten/ingen effekt. Har fått time hos lege førstkommende mandag, men skulle gjerne hatt noen gode råd som faktisk funker før den tid. Det blir jo lite (og dårlig) søvn på bådemeg og lillegutt. Pappaen blir jo også påvirket av dette, men han sover jo mer og bedre enn meg uansett da.

Er det noen der ute som har gode råd til meg?

Fortsetter under...

Har du forsøkt å bygge opp senga i hodeenden? Legg noen bøker, el., under bena så hodet blir hevet litt. Da er det lettere å puste.

Fortsett med nesespray, men vær forsiktig med nesesuger på en så liten baby. Om vakuumet blir for stort så kan trommehinnene sprekke.

Og så er det bra å ha god luft på soverommet. Gjerne ha vinduet litt åpnet (så lenge babyen ikke ligger rett i trekken) slik at det alltid kommer inn frisk luft når babyen sover.

God bedring:)

Signerer overnevnte. Vær litt forsiktig med nesesugeren:)

Om det er helt krise ville jeg kjøpt rhinox nesedråper. Det KAN man bruke fra 4 ukers alder. Det kunne du evnt brukt kun om en gang på kvelden når han skal sove så blir det litt bedre for han også:) Jeg har gjort det på datteren min da hun var som verst. Men BARE på kvelden før hun la seg:) man skal være litt forsiktig med dette når de er så små,men er fra 4 uker:)

Da skal jeg kutte ut nesesugeren ihvertfall! Han sover i hengevugge på soverommet vårt. Vi har god luft på rommet og hodeenden på vuggen har jeg bygget opp med saueskinnet han sover på. Også skal jeg få mannen min til å kjøpe nesedråper i dag.

Takk for råd, damer =)

Anbefaler også saltvanns nesespray. Om du har de andre ampullene så er sprayen bedre synes jeg:) Du gjør nok lurt i å redusere bruken av nesesugeren iallefall,men må man så må man:)

God bedring:)

Når lillegull var 14 dager og potte tett og forkjøla. Så sprutet jeg oppi MYE morsmelk i nesen. Så mye at jeg hørte at hun svelget i tilegg.

Lot det virke i 10 minutter. Brukte nesesugeren, og kjørte oppi med masse saltvann. Fungerte kjempe godt :) Ellers er det bare å bygge opp hodeenden :)

Annonse

Jeg fikk beskjed på sykehuset ( var innlagt med minstemann pga rs-virus) at jeg ikke skulle bruke nesesuger. Den trigget til økt snørrproduksjon...he he...De anbefalte nesedråper. Lillegutt var den gang 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...