Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Jeg er rett og slett litt nysgjerrig på hvor gamle barna deres er når de starter, evt. har startet i barnehagen jeg? Her er snuppa 13 måneder, og skal i gang med oppstart om en ukes tid. Det blir veldig spennende! Og jeg tror det skal bli veldig godt for henne å være sosial med andre barn hver dag. Dvs hun har i utgangspunktet en dag fri i uka da. Fikk dere forresten plass i den barnehagen dere hadde som førstevalg? Og hvilken type barnehage skal barnet starte i? Vi har fått plass i en naturbarnehage, som har mulighet til å oppholde seg innendørs om nødvendig. Og vi er veldig fornøyde med det, siden vi foreldrene er ihuga friluftsfolk selv, og er mye ute på ski på vinteren, og sykkel, og fotturer på sommerstid. Vi ønsker jo selvfølgelig at snuppa skal bli like glad i naturen som det vi er.
EgG Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Vi har ikke fått barnehageplass, så jeg går hjemme i ulønnet permisjon. Blir vel slik til høsten tror jeg for her er det ikke noe ledig. Da er jenta mi 18mnd. Søker henne til en barnehage med friluftsprofil, dvs at de er mye ute, men har full kapasitet inne om nødvendig.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Gutten min var 10 mnd da han startet i bhg, da var permisjonstiden min over... Vi fikk han inn på 1. valget. Det er en liten privat gårdsbarnehage, og angrer ikke et sekund på at vi tok han inn i bhg da. Han stortrives der, får lekt med andre barn og vært sosial. Han viste tidlig at han var sosial, så fort naboungene kom på besøk og underholdt han, lyste han opp I bhg til sønnen min er de med på stell av sauene, lamming, klipping etc. etc. Har også katter, kaniner, høner og gris der
det er berre mordi Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Jenta mi startet uken før hun fyllte 1 år. Hun går 3 ganger i uka, og bestemor passer de to andre dagene. Det går strålende nå. Hun har ikke tid å si hade engang, men springer inn på avdelingen i det vi får fjerna ytterklærne. Er 16 mnd nå.
Gjest Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 snuppa mi startet når hun var 11.5mnd for da var permisjonen min over. Hun hadde litt startvansker, men det gikk seg til etter 2-3 uker. Hun stortrives nå og har som regel ikke tid til å si hadet til meg.. (hun er 19mnd nå) Hun går i barnehagen som er tilknyttet arbeidsplassen min så her var hun innmeldt allerede fra hun var en liten spire. Det er en montessori barnehage og jeg er stort sett fornøyd med det. Det eneste jeg gjerne skulle endret var at de var ute mer enn det de er nå...
abella Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Gutten min startet i barnehage for 4 uker siden, like før han ble 15 mnd. Etter litt frem og tilbake fikk vi han inn på førstevalget til slutt. En helt vanlig barnehage i nærområdet, med et godt rykte. Er veldig fornøyd med at vi fikk akkurat den barnehagen. Etter et par uker gikk det ganske greit og han trives godt nå, men merker også på han at han er mer sliten om ettermiddagene stakkars. Det er ikke lett å være liten pjokk og venne seg til noe helt nytt.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 Solstrålen vår begynte da hun var 1 år og 3 uker. Kom inn på førstevalg, har også storebror i samme bhg. Friluftsbarnehage her også EM
Trultetryne Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 Vi har ikke fått barnehageplass, og jeg er hjemme i lønnet permisjon fram til august. Da regner jeg med vi får plass. Hun kommer til å være ca 20 mnd når hun starter.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #9 Skrevet 3. mars 2011 Har heller ikke barnehageplass enda, og er også hjemme i ulønnet permisjon frem til august.. Da har jenta mi krav på bhg plass.. Hun blir rundt 23 mnd når hun starter..
Propellll ♥ Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 Gutten min startet når han var 14.5 mnd.Det gikk helt fint Går i en kommunal barnehage knappe 2 km fra hjemmet.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #11 Skrevet 3. mars 2011 Vi har ikke fått noen bhgplass. Så jeg går hjemme med frøkna, vi har søkt plass til henne fra august. Da vil hun være 22 mnd gammel. Men vi stor kose oss hjemme - så egentlig glad for ar vi ikke fikk plass.. )
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 3. mars 2011 #12 Skrevet 3. mars 2011 Jenta er 13 mnd og går ikke i bhg men er hos mormor noen dager i uken. Har jo krav på plass til høsten, men er usikker på hvordan det blir. Har egentlig lyst til å ha henne litt hjemme og litt hos mormor en stund til så vi får de...
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 3. mars 2011 #13 Skrevet 3. mars 2011 Frøkna vår startet i bhg når hun var 11 mnd. Det er en helt vanlig barnehage med blandet avdeling (dvs både små og store sammen). Dette var vårt førstevalg, både fordi vi ble anbefalt bhg av naboer og fordi den kun ligger 500 meter fra der vi bor. Det gikk veldig bra her fra første stund, men må innrømme at jeg synes det var tidlig for henne å starte. Derfor jobbet jeg kun 50% de første seks mnd, slik at hun kunne ha korte dager.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. mars 2011 #14 Skrevet 3. mars 2011 Eldstejenta mi startet da hun var 22 mnd gammel, og samme blir det på minsta også ser det ut som=) Eldste går nå i barnehagen 4 dager i uka, og har i tillegg kortere dager, siden jeg er hjemme i perm med yngste..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2011 #15 Skrevet 3. mars 2011 tidligst når han er 3 år om det fortsetter greit som det gjør nå, har poden hos min svigermor når jeg jobber på dagtid, foreløbig fungerer det utmerket, han er 19 mnd nå. har ham med i åpen barnehage istedet så han får lekt med andre barn og.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #16 Skrevet 4. mars 2011 Barnet mitt er 1 år og 9mnd og begynte i barnehagen når han var 15 måneder. Det har vært knall! Oppstarten gikk supert og han trives virkelig. Er veldig aktiv, kjeder seg lett og trenger mye stimulering, så det var på høy tid å begynne når han gjorde. Han går i studentbarnehage i Oslo, siden jeg er student. Veldig fornøyd med barnehagen. Kjempeflinke ansatte, mye som skjer (svømming, turer til teknisk museum og slikt, er i gymsal en gang i uka, musikkstund der flere av de ansatte spiller gitar hver dag, turer ute med grilling osv).
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2011 #18 Skrevet 4. mars 2011 Nr 1 begynte i bhg da han var 15mnd, litt tidlig, men hadde ikke noe valg Nr 2 er fremdeles hjemme han skal begynne til høsten da er han 2, 3år og det er litt seint merker jeg. Han kunne godt begynt nå!!
alenemed1. ♥ Skrevet 4. mars 2011 #19 Skrevet 4. mars 2011 Tulla mi startet i bhg på 1års dagen sin Gikk strålende fra første dag, hun stortrives og vil som regel bli der lenger når jeg kommer for og hente, noe som er godt og se synes jeg. Hun går i kommunal bhg bare 10 min gange fra hjemmet, super fornøyd, de er lydhøre og møter virkelig barna på deres nivå.
Romeren Skrevet 4. mars 2011 #20 Skrevet 4. mars 2011 Han begynte i kommunal barnehage rett ved der vi bor da han var 14, 5 måneder gammel. Gikk veldig fint første uka, så ble han syk og den siste uka har vært tøff... Kombinasjon av at han kanskje ikke var helt pigg igjen etter influensaen, samt det faktum at han fikk jeksel, var nok medvirkende faktorer. Jeg er ikke overmåte begeistret for barnehagepersonalet, det vil si hvordan de takler gråtende barn. Til deres forsvar er avdelingen ny og det har vært MYE gråting den første tiden (det er nok derfor jeg har gjort de observasjonene jeg har gjort. En av de ansatte fortalte meg at i en periode gråt 6 av de små samtidig...). Det går bedre nå, og på sikt tror jeg det vil bli bra for alle sammen!
Romeren Skrevet 4. mars 2011 #21 Skrevet 4. mars 2011 Det er forresten en blandet avdeling med 10 små og 13 store.
malla09 Skrevet 5. mars 2011 #22 Skrevet 5. mars 2011 Jeg er fortsatt hjemme i ulønnet permisjon. Hun er 16mnd. Vi har fortsatt ikke fått plass, men ser ut som hun får plass i august, og det passer bra. Er gla jeg har kunnet vært hjemme med henne lenger. Hun blir da 22 mnd. ved barnehagestart.
:)novemberbarn:) Skrevet 8. mars 2011 #23 Skrevet 8. mars 2011 Dattera mi er snart 16 mnd. Hun begynte i bhg når hun var 1 år. Vi fikk ikke plass på første valget, men vi er veldig fornøyde. Hun har det bra der og det har gått veldig bra:) Ingen startproblemer..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 9. mars 2011 #24 Skrevet 9. mars 2011 sønnen min er bare 11 mnd og har akkurat startet i en ganske ny barnehage.Han trives kjempe godt. Går i en stor barnehage, med fire store baser. vi er super fornøyd med barnehagen, hvert barn blir sett. Dette var førstevalget vårt!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå