mariabee Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Vi legger jenta vår rundt kl halv åtte- åtte. Kommer an på siste måltidet Hun sovner ganske raskt. Våkner til mat rundt kl ett og kl seks. Men når maten på morgenkvisten er gitt, jo da kvikner vi til. Da kan d ta opptil en time før hun sovner igjen. Er d da bare å stå opp og starte dagen egentli? Syns det er littegranne tiiidlig ja.. Men men blir vel vandt til d og:) Hittil har vi bare latt henne ligge i sengen og pludre for seg selv, eller tatt henne opp til meg i senga. Men det kan likevel ta opptil en time før hun plutselig sovner igjen.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Her begynner dagen halv åtte(for lille jenta mi). Jeg er oppe 06.30-07.00 med 3 åringen. Da er hun våken fra 07.30-09.30/10.00. Da sover hun sin 1. lur. Om det hadde tatt en time før hun sovnet ville jeg nok kanskje stått opp:) Men gjør hva som er best for dere:) Ingen fasit,men ja,06 er tidlig men samtidig veldig vanlig:) Han på 3 har alltid vært en morgenfugl,mens han eldste alltid har sovet lenge. Utrolig hva man venner seg til:)
tulla<3sep2010 Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Her starter vi dagen ca kl 7.. Da er det morgen på tuppa og første luren er ca halv 10.. Ellers så er det kvelden kl 19, da ligger hun ofte å pludrer litt før hun sovner.. sovner nok senest 19.30. Så sover hun til ca 24 for hun spiser i halvsøvne, spiser igjen i 4 tiden og morgen som sagt kl 07. Hun er 5 og en halv mnd:)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 De siste dagene har vi startet dagen klokka 9 Hun legger seg klokka 21 og våkner mellom halv 9 og 9.. får mat en gang midt på natta vi får se hvor lenge det varer jenta er 4,5 mnd
Smørblomsten<3 Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Her starter dagen ca kl 08:00. Legges i 18:30-19:00 tiden og har sovet et par netter igjennom, da våkner han ca 06:00 får smokk et par ganger og sovner igjen. Noen ganger våkner han for nattmåltid i 03:00 tiden, da sovner han greit og sover til 08:00. Han er snart 4,5mnd.
Purr+Purrfect Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Min sovner ca19-19.30, opp kl 23 for mat og kl 3. Så våkner han kl 06-07. Tidlig, ja.. Da er første lur 8.30-09 ca ca Så jeg tror nok at dagen for babyen din starter kl 6 ja, så når hun sovner igjen så er det nok første "formiddagsluren" hennes.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 Huff, ja det er tidlig, men min erfaring er at det forandrer seg i perioder. Jeg legger min gutt ca kl 19.00 hver dag og den siste uka har han sovet til kl 07.00 og det gleder meg!! For bare en uke siden, så måtte jeg opp mellom kl 06. og 06.30 hver dag og du verden så mye 30 minutter teller om morgenen! Føler meg mye mer uthvilt nå.. Han er 8,5 mnd.
Prinsessemamma x 2 Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 Her står vi opp ca. kl. 9. Hun sover fra kl. 21, og har ett måltid kl. 3 og ett kl. 6. Blir trøtt og sliten av å få avbrutt søvn, så det er godt at hun vil drøye den såpass på morgenen
Tingenes Herre Skrevet 3. mars 2011 #9 Skrevet 3. mars 2011 Her starter dagen mellom 5 og 6!! Slik har det vært hele tiden. Hun legger seg kl 18. Vi står opp kl 5-6, for da er hun lys våken og bleia er tuuuung! Ser ingen grunn til å la henne ligge, jeg får jo heller ikke sove når hun ligger og klager. Når det er sagt, så vil hun som regel gjerne ha en liten lur fra 8-9 igjen...
Miss Snow Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 Tuppa her er tre måneder nå, og vi har fram til nå gjerne kunnet ligge til både elleve og tolv. Den siste uka har hun begynt å vise at hun vil i senga si på kvelden, og legger seg rundt ti. Da våkner hun for litt mat ca sju-åtte, pluss/minus, også sover vi gjerne fram til rundt ti igjen. Det er litt forskjellig fra dag til dag, men variasjonene er ikke sånn kjempestore
1. gangsmams Skrevet 3. mars 2011 #11 Skrevet 3. mars 2011 Her legger vi lilleloppa mellom 19-19.30. Hun får mat ca kl. 01-02, og sover til 06-07! Da er smilet på plass, og dagen igang også blir hun kjempetrøtt i 9-tida og sover da 1,5-2 timer ute i vogna! Men iløpet av natta er vi nok innom 2-3 ganger for å putte inn smokken...
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 3. mars 2011 #12 Skrevet 3. mars 2011 Her starter dagen engang som regel mellom 07-08. Det går litt i perioder har jeg merket. Feks i 2-3 uker sover han hver dag til 08, så kan han plutselig ha noen uker hvor han står opp kl 07. Vi hadde også en periode hvor han plutselig skulle ha nattmat igjen kl 05 (han har ikke våknet for mat om natten siden han var 6 uker..), for så å sove videre til 09. Så min erfaring er hvertfall at det svinger periodevis.. men hadde også synes kl 06 er i tidligste laget altså.. men hadde guttungen vært pling våken, og klar for å stå opp kl 06, så hadde jeg nok bare biti i det sure eple og dradd meg opp av senga.. bedre det enn å ligge å høre på klaging tenker jeg
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 3. mars 2011 #13 Skrevet 3. mars 2011 skal vi gjøre noen avtaler, må disse være etter 11, for å stå opp før 10 er ikke vanligt for oss.. =) men, han legges ikke før vi legger oss i 11 tiden... Vi prøver å legge han når storebror(2 1/2år) legger seg kl 19, men våkner til og er mer sulten og selskapssyk =) Det går fint ennå, men vi vil snart prøve 21-9 heller.. Han får to tre måltider om natten også.
bitthen Skrevet 3. mars 2011 #14 Skrevet 3. mars 2011 Mini har lagt seg kl 18-19 fra han var 2 mnd gammel. Da begynte vi med rutiner, bading pysj og lallings. Er så glad vi startet med dette tidlig, han har siden vi startet med rutiner vært kjempelett å legge, og skjønner at det er nattasoving. Han skjønte dette veldig tidlig. Han sover til 7.30, av og til våkner han i 06 - tiden og vil opp og av og til ikke før 8.30-9. Men som regel 7.30. Deilig å få så mye tid på kvelden, og fint å få starte dagen i grei tid, selv om det hadde vært deilig å sove lenger av og til Nå sover han bare 3x30 min om dagen, så han trenger nok den søvnen han får
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 3. mars 2011 #15 Skrevet 3. mars 2011 Hvordan går det med gutten din, Bitthen? Har fulgt litt med på innleggene dine, ang. den motoriske utviklingen hans... Pga. jenta mi også er ganske sein. Har denne uka begynt å åle seg fremover, så det er stor stas i heimen;) Hun er 9 mnd, 1 mnd prematur. Håper det går bra med gutten din! Sånn for å svare på tråden, så starter vi dagen mellom 5 og 6 (jeeesp!). Hun legger seg mellom 18.30 og 19, men våkner like tidlig uansett om vi legger henne kl. 18 eller 20. Håper hun forlenger natten bittelitt etterhvert, for mamma er trøtt kl. 5! Noen om har erfaring med at dette har gått seg til..?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. mars 2011 #16 Skrevet 3. mars 2011 Jenta mi på 5 mnd legges i 20-tiden om kvelden, og er klar for morgen igjen en gang mellom 8.30 og 9.30 (hvis hun ikke vekkes av storesøster før den tid, men heldigvis er hun også ganske flink til å sove lenge på morgenen, så sjelden morgen før tidligst kl 08 her i heimen:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. mars 2011 #18 Skrevet 3. mars 2011 hehe ja, men det har vært myyye nattevåk med eldstejenta da hun var mindre, så det at hun sover lenge på morgenen nå, ser jeg egentlig på som en liten "kompensasjon" for tapt nattesøvn opp igjennom hehe;) Lillejenta sover heller ikke hele natta enda, så sjelden jeg våkner opp sånn kjempeopplagt og superuthvilt kan jeg si Når det gjelder det du spurte om over her, er det vel gjerne heller motsatt har jeg inntrykk av (dessverre); at de gjerne begynner å våkne tidligere jo eldre de blir.. Men her er det så store individuelle forskjeller at det er egentlig ingen fasit i det hele tatt, og siden din allerede våkner såpass tidlig så tviler jeg på at det blir enda tidligere ihvertfall.. Så det er HÅP, plutselig snur det vettu;)
bitthen Skrevet 3. mars 2011 #19 Skrevet 3. mars 2011 Hei:) Mini er også en mnd prematur, juli ble juni akkurat som din lille Han kommer jo etter ser det ut til. Har veeeldig myke ledd da. Var hos Fysio i dag og han var kjempeflink Han har begynt å lette på baken nå da og kommer seg godt rundt seg selv. Han er begynt å rygge litt nå hehe. Ser litt lysere på det nå, han virker mer fornøyd og det blir nok snart. Men det er fælt når hodet vil og kroppen ikke vil følge etter Så herlig at jenta di har begynt å åle seg, det er vel en ny verden som åpner seg nå, masse spennende og mye nytt. Kan tenke meg det er stas både for dere men mest for henne Når det blir her så blir det kake altså - endelig Kjempekoselig at du lurte på hvordan det gikk ) Ps: Mini våkner gjerne i 5-6 tiden. Jeg bruker friste med litt nan og da blir han (som regel) sååååå trøtt at han må sove litt til Prøvd å gi henne melk?
Noregsgard Skrevet 3. mars 2011 #20 Skrevet 3. mars 2011 Den siste uka har gutten min vært kjempe snill mot mammen sin og sovet hele natten til halv 7 hver morgen Han legger seg mellom 6-halv 7 om kvelden. Før dette så våknet han mellom 4- halv 5 og vi hadde et mareritt hver morgen (natt?) med å få han til å sovne igjen. Kan virkelig ikke klage nå som han sover 12-13 timer hver natt
snuppelura-jente10 Skrevet 3. mars 2011 #21 Skrevet 3. mars 2011 Her er det natta mellom kl19 og 20. Sover da til kl 06 får litt melk og sover til kl 09. Ganske deilig. Sover godt om dagen også, tror vi har vært heldige ja, kan sove opp til 4 timer i strekk på dagen pluss 2 mindre blunder.
MillaLilla Skrevet 4. mars 2011 #22 Skrevet 4. mars 2011 Så lenge alle andres babyer sover, da! Legger lillerusken rundt 18/18.30 og vi begynner dagen rundt 6 om morgenen. (Hun sover ikke lenger om hun blir lagt senere). Innimellom vil hun helst stå opp enda litt tidligere, men mamma har lagt ned veto mot å stå opp før 5. Men hun er bare våken 1-1,5 timer før hun er så trett at hun må få morgenluren sin.
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 4. mars 2011 #24 Skrevet 4. mars 2011 Så gøy å høre!! De kommer nok sterkt etter begge to snart;) Jeg hadde termin 4. juli og hun kom 2. juni, enn du da? Jeg har problemer med å få henne til å drikke melk i det hele tatt, så NAN funker ikke her i gården, dessverre;) Få bare vente på bedre tider er jeg redd! Idag var vi oppe 5.15 (gjeeeesp;))....
bitthen Skrevet 4. mars 2011 #25 Skrevet 4. mars 2011 Jeg hadde termin 11.07, og så kom han 14.06 5.15 er jo faktisk natta enda! - Håper hun sover en lang lur om dagen da, så du får lagt deg nedpå litt. Det blir bedre - heldigvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå