Gå til innhold

Inspirert av et annet innlegg: Hvorfor angrer mange kvinner i 50-årene på at de ikke fikk flere enn to barn?

Anbefalte innlegg

(Det var et innlegg i en tråd hvor det var spm om noen angret på barna sine.)

Lurer litt på dette for har selv to barn..Men tror ikke jeg skal ha flere, og kan ikke helt skjønne hvorfor jeg skulle angre på det senere..Hadde vært moro å høre :)

Fortsetter under...

Jeg tror det har noe med ensomhet og barnebarn...

Når en er 50 er som regel barna ute av rede (om de ikke fikk barn sent) og det blir plutselig så stille i huset...

Og med 2 barn blir det lett max 4 barnebarn, og de vokser jo og fort opp...

Min teori. ;-)

Hvor har du det fra da at mange kvinner i 50 årsalderen angrer på at de ikke fikk mer enn to barn? Er det en statistikk som viser dette eller bare noe du finner på?

Som jeg skriver, så var det ei som hadde skrevet det i et innlegg i en annen tråd (en tråd med spm om noen angret på barna sine). Jeg vet ikke hvor hun tar det fra, og lurer på om det virkelig er slik, derfor jeg spør? ;) HI

jeg hadde angra meg om la oss si begge hadde flytta på en annen kant av landet og oppdratt familiene sine der...

Eller en hadde blitt homofil uten barn ( helt ok d altså) og den andre kjørt seg i hjel eller blitt narkoman

Ja og masse nannet også sikkert

Derfor har jeg valgt å få mange, kansje en bor i nærheten av mor?? Jeg vil ha mange barn og barnebarn rundt meg på gamledagene :)

Jeg kjenner mange kvinner i 50+ alderen som har 2 barn, ingen av dem har noen gang nevnt at de har angret på at de ikke fikk flere. De eneste som sier de angrer er de som valgte som unge å ikke få barn, og de som har fått enebarn. De som har fått enebarn har sagt at de synes det er leit at barnet ikke har søsken å støtte seg på den dagen foreldrene blir gamle og kansje syke, eller dør. Særlig de som har enslige enebarn, finnes flere slike desverre.

Jeg tror ikke det spiller noen rolle om man har 2 eller 4 barn, med mange barn blir det fort mange barnebarn, noe som kan bli like mye utfordring som hygge, både økonomisk og med tanke på tid og krefter.

Ser helt klart at de besteforeldrene som har få barnebarn har mindre dårlig samvittighet enn de som har mange, en gammel dame jeg snakket med fortvilte fordi hun ikke hadde råd til å kjøpe gaver, var lei seg over at barna ikke satte pris på hjemmestrikka sokker, luer, gensere osv.

Hun hadde 12 barnebarn og var minstepensjonsist.

Annonse

Litt rart å trekke ut noe i en tråd, uten å ane om dette stemmer da, for så å ha en diskusjon på dette. Har aldri hørt noe om dette. Blir jo helt urealistisk å diskutere noe som ikke er tilfelle...

jeg er ikke enig i påstanden. min erfaring er at kvinner ofte er fornøyde i den alderen, de kan satse på kariære og gjøre de tingene de tidligere ikke hadde mulighet til.

menn derimot savner barn og barnebarn fordi de i den alderen plutselig har en kariære og intekt nok til og kunne ta seg fri og ha tid med barn og barnebarn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...