Gå til innhold

Facbook mobbing/sjikane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke HI, men er blitt utsatt for det. Personen la ut en link til noe som var retta ondskapsfullt mot meg på en annens profil, en felles venn. Kunne ikke unngå å se det. Men heldigvis så var denne felles vennen så oppegående at han sletta den.

Gav beskjed om at en gang til så blir det annmeldelse...

Er ikke utsatt for det selv nei. Er så mye prat om dette for tiden, jeg ville bare høre hvordan andre definerer dette.

Sjikane ser jeg for meg er alvorlige påstander, noe som er like alvorlig som mobbing, men ser for meg at mobbing er mer " plaging " ,det er alvorlig det også, men på en annen måte...

Hordan mobber man og hvordan sjikanerer man ?? Hvor alvorlig på disse være før man kan få noen anmeldt/stilt til ansvar ??

Sønnen min på fjorten har vært utsatt for det. Det ble dannet grupper av noen plageånder som folk kunne være medlem av alla "For de som synes xx lukter vondt" "For de som tror xx er homo" "for de som synes xx burde forsvinne fra jodens overflate" osv. Dette skjedde første året på ungdomskolen og jeg kan love dere det ble ett sant helvete, både for de som startet gruppene og de som meldte seg på. Tror nok at de skulle ønske de kunne forsvinne fra jordens overflate når jeg, lærerene og deres foreldre var ferdige med dem for å si det sånn.

Annonse

Hvordan foregikk denne sjikanen ? Hva ble skrevet ? Er bare på utkikk etter eksempler som kan gjøre dette mer klart, skjønner hva sjikaner er altså, skulle bare likt å få eksempler som man "ser" forskjellen på disse to..

Det er tydelig mobbing sønnen din har blitt utsatt for, systematisk plaging som alle kan forstå er rettet mot han, å som du skriver, man kan delta!! Håper det ordnet seg for gutten din ,helt forferdelig at man kan være så slemme mot hverandre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...