Gå til innhold

Hjelp? jeg leier leilighet, og har fått maur..... hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

De kravler overalt, og da mener jeg overalt.... det er sukkermaur, så "skade" gjør de ikke, men det er ekkelt. Er flere episoder jeg skulle ha drukket av et glass som står på stuebordet og oppi der ligger det en maur å svømmer.

Jeg har lagt ut nippon(under sofaen pga hund, katt og unger)

Men hva annet kan jeg gjøre? huseieren er IKKE å få tak i, for han er i ett eller annet jokkmokk land for å gifte seg med den dama han har funnet der.

Dreper minst 10 maur om dagen(som jeg får tak i) og de kan like godt kravle på meg når jeg sitter i sofaen som når jeg står på kjøkkenet og badet...

Regner med at om jeg sier fra til husverten, så kommer ikke han til å gjøre en dritt uansett, er masse ting han skulle ordnet(i fjor) som han enda ikke har gjort.

Har tre mnd oppsigelse, kan jeg korte ned på den på lovligvis om jeg finner noe annet? sånn her orker jeg ikke ha det... er jo ekkelt å få besøk så kravler det maur på bordet liksom....

Fortsetter under...

Hei

Føler med deg for vi også hadde leiligheten full i maur. Vi prøvde alle slags mulige midler for å bli kvitt de uten at det hjalp. Så en dag jeg var i en hestebutikk for å kjøpe utstyr til hesten min samt en spray som man sprayer hesten med om sommeren for å holde mygg/fluer vekke, fortalte mannen i butikken at denne sprayen hjalp mot ALT, han hadde brukt den i huset for å fjerne maur. Og jammen hjalp det, vi sprayet alle vinduskarmer både ute og inne samt dørkarmer og maurene forsvant rimelig kjapt :D

Sprayen heter "Ultrashield" og kostet vel en rundt 300kr men det var sååå verdt det! håper du blir kvitt maurene for fysj det er noe drit.

Ja, det er utrolig ekkelt... Husker jeg hadde en annen spray jeg kjøpte på byggmakker, men husker ikke hva den het. den var å veldig effektiv.

er jo så irriterende. Men den skal ikke brukes der det er andre dyr :(

er ikke noen hestebutikker her i næreheten desverre :(

Men tusen takk for tips :)

de kravler jo over mat og alt....æsj

HI

maur er kjipt, har hatt det slik selv.. nippon må du legge der maurene kommer inn.. eller der du har flest... jeg drepte sikkert 200 om dagen når jeg sleit med de, og borte ble de etter 2 dager med nippon, da hadde jeg prvd alskens dyyyyyyre midler i flere uker.. Om du ikke blir kvitt de med det er huseier ansvarlig for å bestille og betale for spraying, er vel skadedyrs.. et eller annet som kommer å gjør det..

Problemet er at jeg vet ikke hvor de kommer inn :S så derfor for å unngå at hunden min slikker i seg det der, så satt jeg det under sofaen....

Huseieren er ikke å få tak i heller :S han har ikke vært hjemme på 2-3 mnd....

http://www.horse.com/item/absorbine-ultrashield-ex/SLT100078/

Det er sprayen jeg brukte. Men om du har hund vet jeg ikke om det er å anbefale. Lukter sitron så hunden finner nok fort ut hvor det er sprayet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...