Gå til innhold

Hva har dere handlet inn til april/mai babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjekt å se hva dere har handlet inn, dette blir min første så vet ikke om det er noe jeg absolutt burde hatt... :-) Lurer litt på dette med brystpumpe, om det hadde vært en lur investering eller om man skal ta det om behovet kommer etter at baby har kommet. Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg andregangs da, så har det meste i hus fra før.

Men ang brystpumpe så kjøpte jeg ikke det før etter fødsel og jeg såg om det var behov. Kjøpte den vel etter en mnd. Behovet var ikke så veldig stort, men tenkt det var greit å ha for å pumpe ut melk slik at andre kunne gi mat om jeg skulle noe. Kjøpte derfor en manuell.

Nå var ikke gutten min så ivrig på flaska, så det ble derfor ikke så aktuelt allikevel. Men når han begynte med grøt, og den skulle blandes med morsmek, så pumpet jeg slik at jeg hadde i kjøleskapet for ca 2 dager.

Jeg ventet også med å kjøpe ammepute. Hadde litt problemer med ammingen et par dager på sykehuset, så den dagen jeg kom hjem reiste samboeren min og kjøpte en, sånn for sikkerhetsskyld. Men ammingen ordnet seg greit den når vi kom hjem, og jeg syns det gikk like greit å amme uten, så var ikke så mye den ble brukt den heller.

Ellers kjøpte jeg vogn, bilstol, stellekommode, seng, kurv, vippestol på forhånd, og alt ble mye brukt. Eller, ikke sengen da, ble til at vi samsov mye i begynnelsen. Men i ettertid er den jo blitt brukt, så ingen bortkastet investering det heller.

Skrevet

Jeg har kjøpt :

Vogn

Vognpose

Stelleveske

Regntrekk og myggnetting til vogna.

Seng

Dyne

Pute

Sengesett

Tisselaken till seng og til vogn :) ( billig på Spar Kjøp )

Stellebord

Ammepute

Purlan brystsalve ( Denne er et MÅ HA produkt hvis du ammer )fåes på apoteket :)

Tåteflasker ( sånn tilfelle )

Smokker

Masse tynne gensere

Strømpebukser

Sokker

Tynne luer

Klore votter

Smekker

Noen bukser

Mange bodyer( kort og lang armet )

Babycall

Badebalje

Helse tepper

Vippestol ( må ha asså ! )

Masse hvite små håndkler på ikea til 2 kr stk ;) hihi

Og et par små nusselige bamser;) Ikke nødvendig, men koselig :)

Dette er min nr 3 :) Men jeg trodde ikke jeg skulle ha fler enn 2 stk, så da hadde jeg gitt bort alt :)

Jeg synes ammepute er helt genialt :) Ikke bare når du skal amme, men den avlaster litt i armene hvis du bare vil sitte å kose litt med gullet :)

Selv så sleit jeg litt med å amme de 2 første gangene, så jeg skal kjøpe inn en brystpumpe denne gangen, for å se om den kan hjelpe meg :) For jeg vil gjerne amme :)

Og jeg har sikkert glemt noe jeg også :)

Skrevet

venter barn i april :) og har litt fra før med tanke på at dette er barn nr 2, men det vi har og har kjøpt er: vogn, stelleveske, regntrekk, myggnetting, vogndyne, saueskinnspose og voksipose, saueskinn til seng, seng, dyne, laken, tisselaken, himmel og sengekantbeskyttelse, uro, små bamser, klær generelt, helseteppe, håndklær, kluter, gulpekluter, stellebord, leketeppe med stativ over, vippestol. Sikkert noe jeg har glemt å skrevet opp, men mangler fortsatt å kjøpe inn: Stol som hun kan sitte i badekaret for å bade, ny bilstol, stelleprodukter, ny matte på stellebordet. Er jo såå mye å huske på å kjøpe inn, men er jo ikke noe krise å glemme litt :)

Skrevet

Hei:) Skal ha i Mai, og er vår første:)

Vi har kun kjøpt seng med madrass, vogn, helsetepper, sengesett, bleiebøtte, og diverse klær.

Vi arver vugge, bilsete, reiseseng, dyne og noe klær.

Men stresser ikke enda, økonomien er litt dårlig akkurat nå, så kommer til å kjøpe mest i april/mai:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...