Gå til innhold

Hva har dere handlet inn til april/mai babyer?

Anbefalte innlegg

Kjekt å se hva dere har handlet inn, dette blir min første så vet ikke om det er noe jeg absolutt burde hatt... :-) Lurer litt på dette med brystpumpe, om det hadde vært en lur investering eller om man skal ta det om behovet kommer etter at baby har kommet. Hva har dere?

Fortsetter under...

Jeg liker å ha alt klart - så her står alt å venter :)

Jeg har kjøpt brystpumpe - for jeg har lyst til å venne jenta vår til at hun skal ta flaske også - slik at pappa også kan få delta i mating! Syns også det kan være greit å se hvor mye hun får i seg før hun skal legges for kvelden også.

Det er eeeeegentlig ikke så mye man absolutt må ha.. men det er jo mange ting som gjør hverdagen lettere, både for foreldre, og for babyen da ;)

Selv har jeg investert i en ny, stor bagvogn fra Emmaljunga (hentet i Danmark) og nytt bilsete (også fra Emmaljunga) som kan festes på understellet på vogna med et adapter. Stokke Sleepi seng og stellebord kjøpt på finn.no, ammeinnlegg i ull til megselv, samt endel retro barneklær som jeg har funnet på salg (på nettet). Av ting vi egentlig ikke trenger, men som jeg har skaffet; en bæreslynge fra K'Tan (fantastisk enkel å bruke), en vognpose, stellematte, helseteppe, smukk, og en manuell brystpumpe fra Avent.

Jeg har født før, og ammet, og selvom jeg ikke pumpet mange gangene, kan det være kjekt å ha (særlig i starten, det kan være vanskelig å få babyen til å die, og da kan man pumpe for å lindre/hindre brystspreng).. :)

Ellers har jeg lyst til å få sydd en hengevugge å ha i stua, og drømmer også om å lage min egen voksipose i lær med lammeskinn i... (noen som har en oppskrift på en slik pose?)

Det fins endel gratis babypakker å få, blant annet fra Apotek1 og på Lindex (fra Liberoklubben), som inneholder bleie- og produktprøver i ulike størrelser, endel kremer og slikt. Prøv ut, og se hva som passer, så kan dere kjøpe inn det dere liker etterhvert :)

Ellers vil jeg anbefale å kjøpe inn utstyrspakker til å få laget avtrykk av babyens hånd, eller fot, etc.. og å få tatt noen (gode) bilder av MAGEN din, med babyen inni der. (Det vil du garantert ikke angre på senere.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...