Gå til innhold

OMG! I natt fikk jeg skikkelig hetta!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjett om dyna skal festes! Våknet i 04 - tiden av at mini lå og gøet. Tenkte ikke noe særlig over det, var jo selvsagt stuptrøtt og i ørska. Men så syntes jeg han hørtes så "hul" ut - jeg hørte han så dårlig liksom... Da jeg sjekka, hadde han snudd seg på magen med hele den tjukke dundyna over seg. Da jeg skulle ha den av, merket jeg at den på en måte hang fast under han. Det var tydelig at han hadde ligget slik en stund, for han hev etter pusten da jeg tok bort dyna, og han var ålsvett!

Skikkelig skummelt, sååå glad han lå på vårt rom. Jeg er ikke typen som blir hysterisk, så jeg la meg jo og sov igjen, men tenk om jeg ikke hadde reagert på noe da? Han kan jo ligge og tutre for seg selv leeenge i senga uten at jeg gjør noe, og det var vel egentlig bare tilfeldig at jeg sjekka etter i natt, søvndrukken som man er.

Trodde liksom soveposen han har skulle bidra til at ikke dyna kom over han, i allefall ikke i dan grad som den hadde gjort, han var jo helt inntylla i den! :( Men nå skal dyna festes skikkelig altså!

SKUMMELT!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stikk på h&m og kjøp billige bukseseler!

så stikker du den mellom sprinklene og fester klypene i dyna. alfa omega!

da lillegutt var 2 mnd så sparka han bare av seg dyna, så vi kjøpte pose i tillegg. hadde likevel dundyna oppå. en mnd senere sov jeg omtrent ikke, fordi hver gang jeg gikk bort til senga så var hele dyna over hodet hans.

skikkelig skummelt!!!!!

Skrevet

Uff så fælt!!! Mareritt det der. Pga frykten for at det skal skje bruker vår bare tepper om natta, den svære dundyna drukner han fullstendig i (er bare 5 uker da, så blir vel bedre når han blir større). Men helseteppe og ullteppe ytterst fungerer like bra. Lykke til med dynefestina da :-)

Skrevet

Huff så ekkelt! Vært min store skrekk det der. Fant småen under dyna noen ganger da han var bitteliten, og fikk til sist ikke sove siden jeg ble så engstelig. Så da gikk jeg til verks og fikk laget en slags voksipose-ispirert innretning av en dyne med flere trekk til sånn at småen ikke får til å dra den over hodet. Nå er han så stor at han fjerner ting som kommer i ansiktet selv (7 mnd) så man kan liksom senke skuldrene litt, men samtidig har han jo begynt å flytte rundt på seg i senga. Fant han nede i fotenden i posen en morgen, og beina hans stakk ut mellom sprinklene. Iiiiik.... Desverre for meg elsker han at det er noe tett og varmt over hodet hans når han sover. Huff...

Skrevet

Huff huff.... Så bra at du våknet da!! og at han var på deres rom! Opplevd selv at dyna var over hodet da han var mindre, men ikke at han lå på magen da.

Brr... fikk helt frysninger jeg.

Skrevet

ekkel opplevelse, lillebror her driver å åler seg nedover i sengen om natten så han ender opp med hodet under dynen. Det vi har gjort er å legge 2 bleiepakker i fotenden hans så han får motgang. :D MEN, fy kor ekkelt det er å finne hele ungen under dundyne.

Skrevet

Nå er dyna godt festet for å si det slik :S Men han er faktisk 8,5 mnd så han skulle greid å dra av seg dyna, men han lå på magen- sov ikke, og lå og gøet. Men den satt fast da jeg skulle dra den av :S Tydelig at han hadde fått lite oksygen altså pusta og pesa og var skikkelig svettis. Han bruker ikke snu seg på magen heller... Baah. Var dritekkelt :(

Fikk en liten støkk, heldigvis gikk det bra...

Skrevet

uffameg, skremmende opplevelse! Er redd for det samme selv, derfor brukes ikke dyne på de minste her i huset nei:/

Men har du sett de forede nattposene fra H&M og Ikea, de er fine og man slipper å bekymre seg for denne dyna hele tiden. Nattpose, ullteppe over og lammeskinn i bunn funker ypperlig her i huset- baby er alltid god og varm uansett hvor mye hun "turner" i senga, og mor kan sove godt uten å måtte bekymre seg=)

Dyne er jo ikke anbefalt brukt til spedbarn i f.eks USA av nettopp denne grunnen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...