Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er velsignet med en gulpekonge. Gulper masse hver dag, hele tiden.

Alt er fullt av gulp, han, meg, gulv, sofa, seng osv..

Det kommer melk, blankt med hvitt i og også bare masse helt blankt gulp.

Men spørsmålet er, når er det på tide å få sjekket opp dette?

Er det bare hvis de ikke legger på seg nok? For han er stor og god.

Synes så synd på han, blir lei av å få dette sure greiene i munnen hele tiden.

Leser jo som regel at det går over og at de vokser seg til. Han er forresten 2 1/2 mnd nå. Hadde tenkt å vente til 3mnd kontrollen, for å se om det var noe bedre da.

Og all min sympati til alle med gulpeunger.. Det er noe søl.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første var sånn og jeg fikk beskjed på helsestasjon at så lenge det var "vanlig" gulp og ikke sprutgulp og han i tillegg la på seg greit, så var det ingenting å bekymre seg for. Han hadde sprutgulp 2-3 ganger de første ukene (sånn at det virkelig sprutet ca1meter fra der han lå), men ikke mer, så da fikk jeg beskjed om at det var normalt. Hos han ga det seg gradvis når han begynte med fast føde.

Og hvis du etterhvert planlegger flere barn, så kan jeg trøste deg med at nr2 hos meg omtrent ikke har gulpet i forhold. (Selvom jeg vet om andre som ikke har hatt storgulpere som ville ment at han gulpet en del som nyfødt han også...)

Skrevet

Her gulpes det en god del også. Jeg har tenkt slik at så lenge ungen virker fornøyd og mett og legger på seg så går det nokbra. Han er ca 4,5mnd.

Skrevet

Heisann,

Sånn var det med nurket vårt også. Han gulpet i ett, men siden han la på seg godt på gjorde at vi ble ikke kjempe bekymret (han veide 3645 gr under fødselen, på 6 ukers kontroll veide han 5224 gr, 3mnd kontroll 7365 gr). Tok uansett opp dette temaet med HS på 3mnd kontroll. Da fikk vi beskjed at det er sikkert fordi lukke muskelaturen hans ikke er vel utviklet enda. Det går nok over etter hvert når den tid kommer. Og det stemte med en prikk :) Nå er han snart 4 mnd gammel og gulper 1 sjeldent gang, men han har begynt å sleive sånn pga tennene som begynner å vokse:( Når man har kvitt 1 plage så dukker noe nytt opp, er det ikke typisk?!!

Du får lykke til, og håper det ikke tar lang tid før gullet ditt slutter og gulper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...