Pumba78 Skrevet 3. mars 2011 #1 Skrevet 3. mars 2011 Hva er alternativene her dere og hvor kjøper man det? Var på rema i går og fant ikke en eneste grøt uten melk.
Babyønske �� Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Sjekk helsekost. Holle sine skal være uten melk.
MissVaiper Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Mange dagligvarebutikker har også et merke som heter Sinlac Specialgrøt. Den er uten melkeprotein, laktose og gluten. Ica og coop har iallefall den.
enits40 Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Er babyen din allergisk mot melk, Pumba? Og i så fall; hvordan fant du det ut og hvilke symptomer så dere? Min hadde lenge diare, og jeg lurte på det samme, men nå ser det ut til å ha ordnet seg.
Pumba78 Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2011 Tja, en idiot av en barnelege har bestemt seg for at hun ikke kam n ha kumelk før hun er ett år, basert på et par blodige avføringer (men jeg mener vi må teste andre veien og se om det skjer igjen om hun nå får kumelk).
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Fra helsestasjonen fikk vi heftet Mat for spedbarn, Helsedirektoratet. Der er det oppskrifter på grøt: Hirsegrøt 2 dl vann 1,5 dl hirseflak litt mm el mme ev.smakstilsetting; 1,5 ts nypeekstrakt, 1 ss eplemos, moset banan el annen frukt-el bærmos. Kok opp vann. Visp hirseflakene i det kokende vannet, og la det småkoke et par min. Avkjøl noe. Spe med mm el mme. (for å bevare bla viktige immunstoffer i mm) Kan også lages av hel hirse, skal da bløtlegges i en time el mer for å øke tilgjengeligheten av jernet. Skylles i kaldt, deretter varmt vann. Kokes til den er mør, og kjøres i food processor. Den kokte hirsen (uten melk) kan oppbevares i 3-4 dager i kjøleskap. Porsjoner blandes så med mm el mme og varmes. Grøt av andre meltyper En kan bruke fint sammalt mel av hvete, havre el bygg. ca 2 ss mel ca 1 dl vann litt mm el mme Jeg har ikke prøvd disse selv, men har tenkt å gjøre det når grøtpakka er tom. Så får vi bare håpe det smaker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå