Jenny_m Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 ... Skal de drikke noe disse små, når de spiser gørt? Mini min er snart 4 mnd. og vi har begynt å gi smaksprøver. Men når han skal få hele måltider, vil han ikke bli veldig tørst av den seige grøten ? Gir man vann da ? Og skal det kokes først ? Siden det må kokes når man har vann i mme... Ikke le av meg da heheheh men jeg har virkelig ikke peiling :S
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Vi brukte å gi grøt først og så mme Husker ikke hvor mye vi ga henne men.
Ane Elise Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Heisann, Her i gården fullammes det enda, og lille nurket er snart 4mnd gammel. Selv med mm så gir jeg han faktisk kokt vann hver dag, og det har jeg gjort helt siden vi kom hjem fra sykehuset, og vil fortsette med det også når han endelig begynner med grøt spising. Babyer kan jo også føle seg tørst
Jenny_m Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2011 Ja litt det jeg har tenkt på... At de er vel tørste de også... Og nå får han mme etter grøten , han får jo bare noen få skjeer så han sluker jo 150 ml. Men når han skal begynne å spise store måltider orker han vel ikke mme etterpå!? Men du koker altså vannet først Ane Elise ? Når slutter man med det da ?
Evigheten Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Nå er jeg selv fortsatt i prøvefasen når det gjelder mat, mme og vann, men hvis jeg gir grøt først vil ho ikke ha noe mme. Gir 100 ml mme først, også spiser ho det ho orker av grøten etterpå.. Også får ho kokt vann til middag. Når de begynner med fast føde trenger man visst ikke koke vannet lenger. Men jeg koker det fram til alle måltider er etablert
soldeig Skrevet 2. mars 2011 #6 Skrevet 2. mars 2011 Det er ikke nødvendig å koke vannet først. Her i norge er det rent vann i springen hos folk. Her har vi gitt vann fra springen siden han var 5 mnd ca. Var da han begynte spise hele måltider med grøt. Nå er en 7mnd og elsker koppen sin med vann. Drikker mange kopper i løpet av dagen:)
Jenny_m Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2011 Tusen takk for svar.. Nå ble jeg litt kolkere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå