Gå til innhold

Hannkatt som "gnåler" rundt husveggene.

Anbefalte innlegg

Det er en nydelig, brandete hannkatt som har sitt faste patruljeringsområde gjennom hagen vår. Jeg vet at den har et hjem, men vet ikke akkurat hvem som eier den. I går og i dag har den ligget mye under terrassen vår og "gnålet". Den majuer ikke vanlig, bare uler. Gjør hannkatter det bare når det er hokatter med løpetid i nærheten ( vet ikke om noen, men det er jo mye katter rundt her), eller gjør de det når de er skadet eller syke også?

Den vil ikke komme fram så jeg får kikket på den. Den tar seg en løpetur i ny og ne (hjem?), men kommer tilbake og bråker.

Jeg har ikke veldig erfaring med hannkatter så vet ikke helt om jeg skal ignorere den eller om den trenger hjelp...

Fortsetter under...

Ein katt vil skjula det om den er skadd så det er godt mulig kun eigaren vil finna det ut...

spyl katten så forsvinne den... eventuelt kan du sjekka om den er merkt om du klare å få fatt i han. (tar den med til dyrlegen og han vil enten kunne finna eigaren om den er merkt eller om katten er ein pasient). Om du finne ut kven som eige så krev at dei kastrere katten eller holde han inne..

Og ja eg har tre kattar sjølv, men gjør det eg kan for at dei ikkje skal plaga naboane. Og hadde berre blitt glad til om nokon hadde jagd katten vekk frå sin eigedom der den var uønska.

For alt i verda: ikkje gi katten ein positiv opplevelse som mat eller liknande om du har ønske om å bli kvitt han.

Nei, mat får han finne seg hjemme, selv om han stadig kikker med lengsel på småfuglene mine!

Det å bli kvitt katter på eiendommen anser jeg som sisyfosarbeid. Da vi flyttet inn var det en tre, fire katter som annekterte hagen, men etter at den store, brandete dukket opp så er det for det meste han som er her. Så han er det minste av to onder :-)

Nei, han får bare klage sin nød. Løpetida til hokatter varer vel ikke sååå lenge...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...