Gå til innhold

Noen som angrer på navnevalget til barna?

Anbefalte innlegg

Jeg angrer litt på første fornavnet til jenta mi. Det er et oppbrukt navn som jeg synes "alle" har for tiden. Thea er det første navnet, nydelig, men oppbrukt. Og når guttene også heter Theo begynte det å bli kjedelig. Det er alltid enten Leah eller Thea + et til poppis navn på de "nyeste" babyene.

Gruer meg nesten til hun begynner i barnehagen. Heldigvis er det andre navnet hennes ikke noe poppisnavn og heller ikke særlig spesielt.

Noen som føler det samme?

Fortsetter under...

Angrer ikke, men jeg bor i en liten kommune og 3 måneder etter at min datter ble født så fikk en kompis baby og de valgte akkurat samme navn (et litt uvanlig navn) og nå er det en venninne som også har fått baby som heter det. Så de blir 3 unger i klassen som heter det samme. Artig når det kun er 6-7 unger tilsammen.

Vet at jeg ikke eier navnet, men på et så lite sted så burde man kunne klare å finne et annet navn.

Kjenner til den.. Bor også i en liten plass, men er enda usikker på hvor mange som har Thea som første fornavn der.

Navnebytte blir uaktuelt, hun er vår Thea ja:) Elsker navnet, men dumt at det er så populært. Får vel bare leve med det, evt. kan jenta mi få mellomnavnet sitt som kallenavn om hun selv ikke liker å hete Thea siden det er så mange som heter det.

Takker for svar:))

Ja, litt såfall. Jenta vår heter Linnea.

Jeg aante ikke at det var poppisnavn i fjor :(

Men, det er ingen her jeg bor som heter det samme. Som jeg kjenner såfall.

Men, synes Othelie er så nydelig. Å klarer ikke å la være å tenke på at det var jo egentlig det hun skulle hete.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...