Gå til innhold

Når sluttet dere med stellebord`?

Anbefalte innlegg

Gutten min blir to år om litt over en måned, og vi bruker stellebord fremdeles. Synes det er veldig greit jeg! men, her en dag hevet en venninne på øyebrynet over det... Hun mente at sønnen min er aaaaltfor stor til å fremdeles bruke stellebord! Er det jeg eller hun som er rar?

Når sluttet dere?... og hvorfor?... gradvis eller brått?... Jeg har egentlig ikke vurdert å slutte med det enda jeg, fordi det fungerer så greit. Vi kan jo bytte genser og sånt uten å måtte opp på stellebordet, men bleier og vask/stell osv gjøres på stellebordet... Dere da?

Fortsetter under...

Min er 10mnd nå, og vi bruker stellebordet mindre og mindre. Han er så vill at det er umulig å skifte på han der. Mye lettere å ha han stående eller på fanget når klærne skal på. Livredd for ast han skal dette på gulvet. Kommer snart til å ta vekk hele greia og kun ha selve matten på gulvet ved behov.

Jenta mi er 19mnd, og vi tar vekk stellebordet til helga.. Mye fordi at vi rett og slett ikkje har plass til det lengre (står oppå badekaret)..og fordi at det er kun gubben som bruke det når han skal stella jento..og det e jo ikkje så ofte.

Annonse

Min var rett og slett for aktiv, så jeg brukte stellebordet mindre og mindre og var helt ferdig med det innen han var 7 måneder. Han ligger på matte på badegulvet nå ved bæsjebleieskift. Han blir to i mai.

Synes ikke du bør slutte før det er naturlig for deg selv. Ser jo fordelen med å kunne stå og ikke sitte bøyd på badegulvet...

Jeg har sluttet med det fra det ikke har vært trygt å bruke lenger, altså da barnet begynner å snu seg. Har Fortsatt stellebordet på badet, fint å oppbevare bleier o.l der, men bruker heller stellematte på gulvet.

Jeg bader dem i vasken, legger dem på stellebordet mens jeg tørker dem, og så legger jeg dem ned på matta når jeg skal kle på. Hvorfor vet jeg ikke, har bare blitt sånn ;)

Dattera mi fylte nettopp 2 år. Vi har stellebordet stående enda og jeg bruker det alltid når hun har bæsja, men har hun bare tist så står hun bare på golvet når vi skifter. Samme gjelder påkledning. Bf bruker alltid stellebordet når han skifter da, men det er ikke så veldig ofte hehe.

Sålenge det fungerer for dere så er det vel ikke noe problem:) Her kommer det en til baby i slutten av juni så regner med at vi bare lar det stå på badet videre. Sålenge ungen ligger fint på det så kan du jo like greit bruke det:)

Takk for svar:-)

Når jeg har prøvd å stelle og skifte mens han står på gulvet så blir det bare så kaotisk. Han gidder ikke stå i ro, og løper av gårde alle veier, eller begynner å hyle hvis jeg holder han fast... På stellebordet er det som om han tror at han er låst der, og prøver ikke noe særlig å komme seg av. Vi hadde en periode for noen måneder siden da han prøvde mye å snu seg rundt, komme seg ned fra stellebordet osv, men jeg holdt han fast og var streng, så det ga seg. Uansett har det fungert veldig mye bedre enn å stå!

Men, det er vel uansett ikke altfor lenge til vi bør begynne å stelle mens han står...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...