Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har nå gått 3 mnd siden fødselen, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er klar enda. Både fysisk og psykisk. Hadde rift grad 3a pluss en stor rift innover. Så jeg sliter litt med tanken på noe intimitet rundt dette her ja..

Hvordan er det med dere andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt det samme her også, ja. Jeg fikk bare noen små rifter, så fysisk sett er vel alt i orden, men det er bare så fjernt fra hva jeg tenker på om dagene. Etter en lang graviditet, fødsel og ammestyr, hvor jeg satt halvnaken halve dagen i flere uker, har jeg lyst til å ha kroppen min for meg selv ;p

Vi har forsøkt et par-tre ganger, men jeg har nok vært litt anspent, slik at det ikke har vært helt tipp-topp. Men det blir vel det også :)

Skrevet

Vesla nærmer seg 3 mnd. og alt er som før:-) Hadde kun ett pyntesting heldigvis.

Skrevet

kjekt for dere :)

veldi misunnelig på de som hadde lite eller ingen rifter....

Skrevet

Etter første fødsel (vaginal) var jeg klar etter en uke men ventet i fem uker før vi prøvde pga denne 6-ukersregelen.

Denne gangen (ks) er jeg fortsatt ikke klar snart 7 uker etter fødsel. Pga bekkensmerter, keisersnittsår og fordi vi ikke har gjort det på maaaaange mnd så har litt prestasjonsangst :P

Skrevet

Hva er sexliv?? ;P Nei, uff... Her er det 4,5 mnd siden fødsel, og vi har enda ikke hatt sex.. Faktisk har vi ikke hatt det siden mars 2010.. HJELP!! Men jeg var veldig dårlig under hele sv.skapet, og nå etter sv.skapet har jeg bare ikke hatt lyst...Har 3 barn fra 0 - 4 år, så her er det travelt, og sex blir ikke prioritert,desverre! Vil gjerne komme i gang igjen snart, men vet bare ikke hvordan..tror jeg må drikke noen glass vin før den "første gangen" kanskje..;P

Skrevet

Heisann,

Jeg hadde noe få rift og lav jern nivå etter fødselen, derfor ventet jeg til jeg hadde vært på 6 ukerskontroll hos legen før sexlivet begynte å ta opp igjen. Etter det har vi hatt ofte sex selv om det var litt slitsomt tid i begynnelse da lille nurket våknet annen hver time. Sexlysten min er med andre ord umettelig, heheh... neida, syns bare det er deilig med intimt kroppskontakt med min kjære mann;)

Nå er lille nurket snart 4mnd gammel, og heldigvis sover han lenge om natta, ofte fra kl.21 - 6, ammes, så ny økt fra 6.30 til ca 9. Jeg får derfor lade opp batteriet i løpet av natta, takk og pris for det!! =)

Skrevet

Vi hadde mye sex under hele svangerskapet ... og hadde det 1. gang 3 uker etter fødselen.. Min fødsel var jo helt perfekt.. bittelite rift men ikke noe annet..

Sex for meg er ganske viktig fordi jeg syns det er deilig å være så nær kjærsten min. Den intime "greia" vi deler , den varmen og nærheten den er bare ubeskrivelig, så for oss er ikke sex bare sex men så mye mer ..

Skrevet

Her er det egentlig motsatt, dvs at jeg kunne sikkert hatt sex ganske tidlig rent fysisk, men psykisk er jeg ikke klar! Jeg synes det virker som om "alle" har hatt sex iallfall 3 mnd etter fødsel, men sånn er ikke ståa her. Jenta mi er 6 mnd og jeg har fullammet til nå. Jeg føler rett og slett ikke for å være intim på den måten med min kjære enda. Noe av grunnen kan vel være at jenta vår ligger på samme rom som oss enda pga at jeg ammer en del på natta enda. Jeg bruker jo det meste av min tid på å gi henne nærhet og omsorg og synes det er viktigst akkurat nå. Kjæresten min venter til jeg er klar

Skrevet

jeg var heldig og slapp unna med 4 sting og bare små rifter, men synes likevel det knirker litt selv nå nesten 10 uker etter fødsel. gjør vondt der stingene var, og blir veldig sår etterpå. vondt i livmorhalsen også når han støter borti.. blir øm i hele underlivet etterpå. men satser på at det går seg til, og at jeg må "herdes" litt igjen- var ikke så mye sex på slutten av svangerskapet..

tror man må regne med at det ikke er som før med en gang, men man må kanskje ha sex for at det igjen skal bli det? bruk mye glidekrem og god tid. man kan jo også ha noen kosestunder uten forventning om sex og se om kroppen våkner igjen.. mye mer fristende å prøve hvis man er litt tent og ikke skremt.. også går det jo an å gi mannen en blowjob iblant om man ikke har lyst på samleie..

Skrevet

Huff, snart 3 måneder siden fødselen og ikke kommet igang enda. Revnet en del og ble sydd mye, og jeg kjenner at alt ikke er på plass enda der.. Slet med smerter under sex før graviditet og fødsel også så må si jeg gruer meg litt.. Skal til utredning for dette, men det er over et års ventetid. i tillegg prøvde vi å bli gravid i 1,5 år det klaffet så ble litt lei av å ha sex hele tiden.. Synes det er godt å ha kroppen for megselv (meg og babyen da..), men skjønner jo mannen min som ønsker å starte opp igjen. Må vel starte litt forsiktig om ikke så lenge.. Godt å høre at vi er flere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...