Gå til innhold

Tema for foreldremøte i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart arrangere foreldremøte, og foreldrerepresentantene har fått i oppdrag å komme med tema. What to do? Hva ville dere likt å diskutere på foreldremøte (utenom praktiske ting).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grensesetting, anerkjennende kommunikasjon, barns medvirkning. Disse tre tingene henger sterkt sammen, så mulig å kombinere det. Skal dere ha inn en foredragholder?

Skrevet

Helt ærlig: Hvis jeg skulle valgt tema for foreldrene i barnehagen til Poden, så skulle jeg valgt å sette fokus på at barn er barn og at det viktigste faktisk er at de er nettopp det! Det er fint og flott med pedagogiske opplegg og arrangerte aktiviteter, men det aller, ALLER viktigste er nå tross alt at barna har det morsomt, inkluderes og møtes på sitt nivå. De har utrolig godt av å bruke fantasien og ikke alltid bli fortalt hva de skal gjøre.

Jeg har ikke vært på så mange foreldremøter, men de jeg har vært på... Snakk om å lete etter problemer! Hva er problemet når barnet har det topp i barnehagen? Jeg fatter det bare ikke!

Skrevet

Ernæring og kosthold?

Skrevet

He he he Her kan du tråkke mange på tærne, tror jeg. Hilsen anonym over ;-)

Skrevet

Vi har hatt om kosthold og ernæring. Hadde Wenche Frølich fra universitetet i Stavanger som foredragsholder. Hun var rund og veldig lite pekefinger aktig. Et bra foredrag og et godt initiativ

Skrevet

Førstehjelp! La både ansatte og foreldre være med dersom det ikke er en for stor barnehage. Jeg har vært på kurs en gang med Blostupmoen, http://www.blostrupmoen.no , det var bare helt fantastisk bra!!! Kan ikke få anbefalt de varmt nok.

Skrevet

Kosthold og ernæring.

Antimobbing.

Skrevet

Førstehjelp var lurt. Røde kors har også kurs! Har vært på et som hadde førstehjelp på barn som tema.

:-)

Skrevet

Glimrende! Dette syns jeg var kjempebra tema! Jeg tør ikke foreslå ernæring etter første foreldremøte der de mest ivrige foreldrene nesten røk i tottene på hverandre i diskusjon om yoghurt:)

Skrevet

Selv kunne jeg godt tenke meg et tema i gata "hva kan vi voksne gjøre for å bidra i utviklingen av empati hos barna" el - men jeg er yrkesskadet. Går for førstehjelp!

Skrevet

Hos oss er tema "Barns helse" denne gangen.

Mye som kan puttes inn der; søvn, grenser, mat, fysisk aktivitet...

Det er mange nasjonaliteter representert i bhg vår, og jeg ser jo at ikke alle har det likt. Så kanskje kan det være greit for alle foreldre å vite hva man anser som "vanlig" tidspunkt for legging, hvor mye søvn barn trenger, riktig kosthold, fysisk aktivitet osv osv..

Skrevet

vi skal ha barn, foreldre og grenser. og i Lillemor sin barnehage skal de ha Kari Pape som gjesteforeleser:-) gleder meg enormt, selv om jeg har hatt MANGE kurs med henne i jobben og har hatt henne på foreldremøte selv :-) Link http://www.pape.no

anbefales :-) ha en god kveld :-)

Skrevet

Vi skal ha om barn og rus. Og det var en ansatt som kom med forslaget. De har jobbet mye med det det siste året, og det er ett tema som er veldig tabubelagt. Altså, de ansatte syns det er vanskelig å ta opp - det er nemlig forventet å ta opp grensesetting, helse og sånne ting, men å ta opp foreldrenes rusforbruk/misbruk er vanskelig!

Jeg gleder meg, blir spennende å høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...