Gå til innhold

Er det "sant" at venstrehendte er mer intelligente enn høyrehendte?

Anbefalte innlegg

Har er vel intelligent av mange årsaker. Medfødt intelligens, hardt arbeid, flaks/ tilfeldigheter, livserfaring, rett personlighet osv.

Det er ingen hemmlighet at blandingsbarn i USA gjennomsnittlig har lavere sosioøkonomisk status. Jeg tror ikke intelligens er rasebestemt i det hele tatt, men i USA er det større fattigdom blandt svarte, og blandingsbarn er vanligere i fattigere strøk. jeg hørte Michelle Obama snakket om disse utfordringene en gang.

Fortsetter under...

Jeg prøøøøøvde å vææære iroooonissskkkk (nå sier jeg det kjempesakte så alle skal forstå) Jeg trooooor verken henda eller rasen kan fortelle oss noooooe som helst om intelligens!

Annonse

Jeg er venstrehendt, er tonedøv, eier ikke rytme...Kanskje du kjenner meg?

Vet ikke om jeg er så veldig smart, men mine omgivelser blir alltid pos overrasket når jeg åpner munnen, så de har med andre ord ikke så veldig høye tanker om meg ved første møtet.

Nå var jeg sånn høflig beskjeden som man bør være, egentlig er jeg veldig smart ja...

Forskning ahar vist at venstrehendte har høyere IQ, bedre språk og mer flere kunstneriske evner enn høyrehendte. Men som vi alle vet : Ikke all forskning er "norm", det er definetivt de som glipper mellom stolene i denne forskningen, men flertallet av venstrehendte har da disse "godene" iflt høyrehendte.

men hva blir sagt om tvehendte (altså de som bruker begge hender like godt), for jeg har mine mistanker om at guttungen er det...

Er selv venstrehendt og har IQ på 156. Testene viser at jeg er over 99% av befolkningen i både språk forståelse og matte/logikk.

Er kreativ, men som noen litt høyre oppe nevnte, jeg har ikke sangstemme i det hele tatt og jeg kan ikke danse. Jeg er også ganske glemsk og veldig sjenert.

Jeg er høyrehendt og har en IQ på 158. Og jeg har musikkutdannelse. dessuten er jeg over gjennomsnittet flink til å tegne/ male, og vurderte det lenge som yrkesvei. Jeg snakker også 5 språk og fikk glimrende mattekarakterer. Så alt i alt er jeg flink over hele fjøla, men tenna kom i rett rekkefølge, gitt!

Annonse

Venstrehendte tjener gjennomsnittlig bedre enn høyrehendte med sammenlignbar utdannelse

Fire av fem grunnleggere av MacIntosh var venstrehendte

Einstein og Newton var venstrehendte og en haug med andre vitenskapsmenn og storheter.

Det er litt høyere forekomst av homoseksualitet og nevrologiske forstyrrelser hos venstrehendte (jeg sier IKKE at homofili er en forstyrrelse)

Jeg er selv biseksuell, venstrehendt og ekstremt kunnskapstørst.

Har en god venninne som står likt der.

Så ja, jeg tror det kan være noe/mye i mange slags myter.

Måtte sjekke babybøkene til ungene ang dette med tenner, og eldste som er venstrehendt fikk annen hver tann oppe og annen hver tann nede. I tillegg har hun en merkelig hårvirvel som går i alle retninger og gjør det vanskelig å ordne håret hennes skikkelig. Hun er 8 år, tegner bedre enn det jeg noen gang kan håpe å gjøre, skriver sanger og dikter historier og er godt foran gjennomsnittet i klassen faglig sett.

Yngste har fått tennene i "rett" rekkefølge, har ingen rar hårvirvel og det ser ut som om hun er høyrehendt.

Ellers har jeg en veldig kreativ venstrehendt slektning. Og det er det jeg har lest; at venstrehendte er mer kreativ enn gjennomsnittet av befolkningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...