Gå til innhold

Noen som har tatt Ambulansefag vg2 via nki?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil tro det kommer litt an på hvor du bor, hvor lett det er å få læreplass etterpå.

Jeg tar AmbulanseVG2 gjennom voksenopplæring (har status som vanlig elev) men det er bare 1 gang i uken og resten må vi lese oss til selv.

Jeg hadde aldri greid å ta det igjennom NKI, for det er så utrolig mye man faktisk skal lære :/

Har du noe helsefagligbakgrunn fra før?

Vil tro at det blir lettere da.

Vi har nå hospiteringsvakter med ambulansen, og jeg merket at det var noe helt annet å lese seg frem til ting i forhold til å gjøre det i praksis.

Å stå der med en pasient, for så å huske at man skal gå igjennom i hvilken rekkefølge og alt utstyr var mye lettere når man bare leste om det ;)

Her i HelseBergen så blir det bare 10-12 læreplasser i år, og vi er 30 elever som utdanner oss her.

(30 stk fordelt på 2 skoler)

Så har vi alle de som kanskje utdannet seg ifjor, men valgte å ta påbygg i år som også vil ha læreplass.

MEN.... Det er utrolig spennende og veldig lærerikt!

Har absolutt ikke angret på at jeg valgte å gå på denne linjen i det hele tatt.

Så om du er veldig motivert så er det absolutt å anbefale.

Kan være lurt å høre med plassen du tilhører hvordan det er med læreplass etter endt studie og om de tar inn praksiskandidater. (er vel det du blir om du tar det igjennom NKI?)

HelseBergen tar hvertfall ikke inn praksiskandidater mer, kun lærlinger.

Hei

Jeg går ambulansefag voksenopplæring igjennom Strømmen VGS. Skolen har dette tilbudet i samarbeid med Ullevål Sykehus.

Fagene er veldig spennende, men jeg ville tro at du kommer til å slite litt hvis du tar dette igjennom NKI. Jeg hadde ikke klart det hvertfall. Jobber ved siden av, men jobber ikke fullt, da det er ganske mye lesing ved siden av skolen. Går på skolen 2 kvelder i uka. Er jo kamp om lærlingplassene. I oslo/ Akershus var det i fjor over 100 søkere til 30 lærlingplasser. Ikke er du garantert fast jobb etter endt lærlingstid heller. Men det er et veldig givende og spennende yrke :)

Jeg tror nok at du vil klare det på NKI

Jeg gikk voksenopplæring med undervisning 2 dager annenhver uke og da ble det mye lesing hjemme

Men kombinerer du NKI med mye hospitering tror ikke jeg at det er ett dårlig valg Og får du hospitere med en som er opptatt av faget sitt og lærer villig vekk det den kan tror jeg det vil gå bra

Har jeg med meg hospitanter lærer jeg villig ifra meg alt jeg kan Hospiterer de med meg så tenker jeg at de tross alt er her for å lære om faget og får ikke sitte i sofaen hele dagen for å se på tv Da kan de like godt bare reise hjem igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...