Gå til innhold

Min fødehistorie :) laaang :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klokken 0405 den 17 februar,tre dager før termin, så sto jeg opp å skulle på do,

en fot inne på badet sa det splosj på gulvet,

lurte på om jeg tisset på gulvet men da jeg så rosafargen så kjente jeg at jeg ble blek :D vannet gikk..

Av bekymring siden han ikke hadde festet seg så har jeg vært redd for at vannet skulle gå å han dermed skulle havne feil i bekkenet,

men alle sa at neeeida det er så sjelden at vannet går at det trengte jeg ikke tenkte på ..jammen sa jeg skit..

Så satte jeg meg på do og skulle tisse,

da splosjet det enda mer å det var også rosa,tok litt papir på hånden og holdte for og gikk i gangen og ropte på gubben,da kom det enda mer fostervann..

Han tok med mobilen fra soverommet så jeg fikk ringt føden,der sa hun at dette kunne da ta tid så jeg kunne komme inn til kontroll i nitiden..

Hadde ikke rier på dette tidspunktet..20 min etter vannet gikk så kom riene som kastet på meg,varte i et minutt og kom ved ca 2-4 minutter mellomrom...ringte inn til føden igjen å hun sa det samme,ingen fare,

men vi kunne komme inn når vi følte for det..

Halv sju ville vi ikke vente mer,riene var vonde og like hyppige..

kom inn å hun undersøkte meg å da hadde jeg 1 cm åpning..da kjente jeg håpet sank..hadde satset på kanskje 3 vertfall..

men ble satt i registrering i en times tid til vaktskifte i åttetiden..Fikk klyx og tildelt fødestue.

Hadde så gode rier til i titiden,da dabbet de av å jeg ble satt på drypp..

den ble skrudd opp tre ganger for og få god nok effekt..

Åpnet meg sakte men sikkert og gynekologen kom å tøyde meg hit og dit for

å få mer åpning mens jeg skrek i villa i lystgassmasken av smerte,

babyen sto veldig høyt oppe i bekkenet:-/ OG de mistenkte at han sto sjeivt:-/ OG at han var stjernekikker..Jippi..

Hadde også fått morfinsprøyte og muskelavslappende,

gubben var så utrolig snill og hjalp meg med kald klut i panna som var sykt godt når riene sto på,kaldt vann og massasje av ryggen hjalp også helt vannvittig mye..

kom også med lystgassmasken når jeg trengte den,hva skulle jeg gjort uten mannen der det lurer jeg på..

Ville ikke ta mer enn annenhver rie med lystgass for jeg ble jo så susa i hodet..ville jo være klar i hodet under fødselen..

I tretiden så var det nesten full åpning og riene gikk sakte over i pressrier..

Fikk beskjed om å presse med riene annenhver gang,

jeg lå og sto om hverandre for og få skrudd babyen rett nedover i bekkenet.

Men det var bedre å stå enn å ligg syns jeg så jeg sto mest i denne prekestolen..etter en time med pressrier komme gynekolog og sier at hun vil utføre keisersnitt på meg siden det ikke er noe fremgang med babyen nedover i fødekanalen..han sto for høyt opp til både tang og kopp..

Gubben pratet for meg å sa at vi ville gjerne prøve mer om det fremdeles var noen sjangs å få føde normalt,hun sa at det var jo en liten sjangs for at han skulle rette på seg inni der og alt gikk som normalt,

så vi kunne prøve enda mer..men etter to timer til med kraftige vonde pressrier,hoftevrikking og ingen fremgang,gynekologen var også inne og prøvde å skru å dytte så kansje han kom på plass men det var mer smertehyl fra meg enn ørene dere tålte,de undersøkte med ultralyd og så at han var stjernekikker og sto helt på skakke med hode i bekkenet,kom seg ikke ned og ut han..:-( så det ble bestemt at nå var det nok,nå skulle jeg slippe mer smerter til ingen nytte å jeg nikket bare i samtykke for nå var pressriene Vonde..fysj så vondt det var..

Men da begynte jo sirkuset med å gjøre meg klar til operasjon,måtte bytte seng og klær,det var jo lettere sagt enn gjort med syke pressrier..

men fikk byttet seng og trillet i full fart opp og byttet seng igjen til operasjonstralla og inn på operasjonsstua..fikk spinal å jeg var i himmelen:)

17.36 var han ute..*lykke*

Å høre han små hyl var jo bare helt fantastisk..

Gubben gråt å jeg gråt å vi var så lykkelige over at det var over å alt var flott med oss alle :) 3814 gr og 50 cm lang..Perfekt liten gutt..

Etter nesten 14 timer fødsel inkl 3 timer pressrier var vi foreldre<3

Glemte å skrive at hjerterytmen til babyen var flott hele veien så han hadde det flott hele tiden han:)

Og så må jeg bare komme med at ca 4 timer før vannet gikk så gjorde vi et forsøk på å sette i gang fødselen men litt sex..

men regnet ikke med det skulle skje så fort,mannen sa før vi hadde sex at jeg måtte huske på at han ville sove hele natten om noe skulle skje :D

haha :D

Så da vet dere hva dere kan prøve ;)

Men jeg greier ikke forstå de som tar keisersnitt frivillig fremfor og føde normalt..helt sykt..man er jo helt hjelpesløs i tiden etterpå jo..

Åså så vondt det gjør i dagene etterpå :-( ammingen ble jo et sant slit å få til når man ligger strak ut å har vondt å ikke greier å gjøre noe selv..

Da føder jeg heller 100 ganger normalt enn en gang til med keisersnitt..

Hilsen superlykkelige mamma :)ammingen går som det suser nå da:)

Guri denne ble lang..jaja :) Nå har jeg hvertfall skrevet den ned :)

Lykke til resten av dere da :) masse masse fødestøv til dere som vil ha :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye! Så godt å høre at dere har det bra:) lykke til med barseltiden videre!

Skrevet

Hehehehe. Så herli å lese at du endelig har fått prinsen din :)))))).

Gleder meg selv nå til å ha dette overstått å se skatten som har endevendt magen min i så lang tid :)

Så tar imot fødestøvet med stor glede :0P

Skrevet

Gratulerer så mykje med guten :)

Fødestøv mottas med stor takk!

Skrevet

Gratulerer til dere og lykke til videre:-)

Skrevet

Gratulerer så mye! bra at alt gikk fint til slutt :)

Tar og gjerne imot litt fødestøv ;)

lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...