Gå til innhold

Ang. den danske familien sm er fanget av pirater..

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke på noen måte forstå at noen velger å ta slike sjanser med barna sine? De visste jo at de dro inn i et område der noe slikt kunne skje, og jeg synes det er totalt uansvarlig.

På tross av det håper jeg selvfølgelig at situasjonen løser seg og at hele familien kommer hjem i god behold!

Fortsetter under...

Annonse

Enig med siste taler. Sladder er ting som like gjerne kan være usanne. Her KAN det jo selvfølgelig hende at de ikke er tatt til fange, men det spørs vel... Og jeg tror ikke du finner en eneste en faktisk som ikke syns disse har handlet svært ansvarsløst!

Alle somaliere er ikke pirater heller, men de som er det er nok ikke mors beste barn og tror ikke akkurat de har noe moralsk sperre på å la være å voldta om de ønsker det nei. Du vet at det det dreier seg om potensielle mordere her, ikke sant?

Annonse

Jeg kritiserer rasisme når jeg ser det.

Javisst, grusomt at denne familien er tatt til fange. Og ja, det er en sjanse for at det kan bli begått overgrep. Men dette er en fare fordi det er snakk om pirater og banditter, og det hadde vært en fare uansett hvilken nasjonalitet de hadde hatt.

Du synes sikkert det er uviktig, men det er en typisk skjult rasismeting å anta at de er i ekstra stor fare fordi det er afrikanske menn. Kriminelle menn er stort sett alltid farlige for kvinner. Eller menn, dersom de foretrekker det.

Det stemmer. Men vestlige kriminelle er like ille som afrikanske kriminelle. Vikingene er jo kjent for sine voldtekstsraid. Mitt poeng er at dersom man er tatt til fange av pirater, da har man problemer uansett hvor de er fra.

Mener du at vikingene tilhørte den vestlige befolkning? Du vet vel at Vestlige land er en moderne betegnelse og har mye med nivå av modernisering, utvikling og samfunn å gjøre. Du kan ikke begynne å dra fram vikinger i denne diskusjonen. Jeg tror Somalia ble "kåret" til et av verdens mest kvinneundetrykkede land, på linje med Kongo og Afganistan.

Poenget er: som kvinne er man i fare når man blir tatt til fange av kriminelle menn, det være seg norske, engelske, spanske, brasilianske eller somaliske. Kriminelle er kriminelle. Vestlige kriminelle er ikke "snillere" enn afrikanske kriminelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...