Gå til innhold

Mensensmerter sammen med kynnere, vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et innlegg her angående modningsrier. Og svarene blir vel litt etter hovedinnlegget. Men ble litt nysgjerrig.. Sist kjente jeg ikke kynnere, så dette er nytt for meg. Får daglig kynnere sammen med mensensmerter, noen ganger ganske vonde. Jeg har bare tenkt at dette er helt normalt. Er bare 28+5, så har liksom ingen hast med å komme i noen fødsel.. Dette trenger vel ikke være tegn på modning/ modningsrier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normaltå du kan bare slappe av :)

Er jo modningen som holder på nå å du vil nok kjenne kynnerne kanskje hyppigere lengre utti.

Har du ofte kynnere å at de er litt vonde til tider kan dette åsså være et lite forvarsel at du må ta det med ro, selv har jeg gjennom mesteparten av dette svangerskapet vært plaga av kynnere når jeg til og med er i ro men denne siste tiden har de blitt vondere, lengre samt kjenner stikkende smerter baki ryggen men så er jo jeg klar for å føde :)

Lykke til gulda :)

Skrevet

kraftige kynnere hvor det oppstår menssmerter samtidig og bare under kynnerne bør sjekkes opp! går selv på jevnlige kontroller til sykehuset nå pga det! det er ikke normalt, og selv om det ikke påvirker noen gravide kan det gjøre det med andre, så ville ihvertfall hørt med jordmor eller føden og kanskej ikke stole på det noen sier her inne.. det kna være skumnmetl i og med at alle gravide reagerer forskjellig så kan ikke slike symptomer sammenlignes...... jeg ble lagt inn med en gang jeg hadde det ihvertfall og ble 100 prosent sykemeldt slik at det ikke skulle bli pre fødsel... lykke til :)

Skrevet

Takk for svar, begge to!

Skal på kontroll til uka, så skal ta det opp med jordmor. Vet ikke om det er kraftig eller ikke, men iallefall temmelig ubehagelig. Får det både når jeg sitter og tar det med ro, og når jeg er/har vært i aktivitet. Når jeg står, så kan jeg bli tatt litt på senga over at det kommer brått og litt vondt. Men er jo laaaangt i fra riene jeg kjente når det virkelig satte i gang sist.

Er så vanskelig å vite hva som er "normalt"! Men har jo hele tiden hørt at mensensmerter er normalt under svangerskap. Men skal virkelig ta det opp med jordmor, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...