Gå til innhold

Tilskuddsnæring vs mme (Hipp 3)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet forskjellen?

Kjøpte Hipp 3 i dag (har verken sett eller prøvd den før). Hva er forskjellen og hvorfor står det på pakken at den IKKE skal brukes som morsmelkerstatning? Jeg tenkte at denne kunne brukes på samme måte som 1 og 2... Ser at det er mer kalsium og jern i den og det var derfor jeg valgte den i dag.

Gjenstår å se om Lykkeliten vil ha...

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg leste i et annet innlegg nedenfor at Nan 3 var ment som drikke til maten, altså ikke som måltidserstatter, så derfor tenkte jeg at dette også gjelder Hipp 3? Jeg må gi mme nå og endte opp med å kjøpe Hipp. Fungerer greit, men jeg har ikke erfaring med annet.

Skrevet

Laget den og den var jo så tykk! Gutten min verken spiser eller drikker for tiden så vanskelig å si om det var konsistensen eller at han bare ikke ville ha som gjorde det, men han ville ikke ha i alle fall. Bruker vanligvis Hipp 1 jeg da - aksepterte den etter 1 måneds tilvenning... Er det Hipp 3 du bruker?

Skrevet

Huff, jeg så innlegget ditt her om dagen. Det er kanskje greit å bruke en av de andre hvis det er den eneste næringen du får i han? Men nå har ikke jeg sammenlignet næringsinnholdet da..

Jeg kjøpte Hipp 3 ja, men har ikke satt meg så dypt inn i dette med mme, for jeg hadde vel et håp om at guttungen ville bli intr. i å amme igjen, men det ser ikke ut til at han vil det... Jeg syns selv den virket litt tykk, men jeg tok bare noen ekstra dråper med vann jeg da.. Er vel ikke noe i veien det? Maks 10 ml. Han drikker 100 -150 ml, så jeg er vel fornøyd med det, fordi han spiser som en hest ellers..

Skrevet

Tusen takk for svar og link Junigull10 :-)

Jeg antar at det er det samme med Hipp 3 som du foreslår - det virker logisk. Det jeg fremdeles ikke forstår er at Hipp 1 og 2 er "et fullverdig måltid med alle næringsstoffer barnet trenger" som det står i innleggene i linken og det er ikke Hipp 3? Såvidt jeg kan se er det mer av de næringsstoffene som er viktige (f.eks kalsium og jern) har samme mengde fett og karbohydrater... Hmm.. Jaja.

Ja, jeg går nok bare tilbake til 1 eller 2 og ser. Det er ikke mye jeg får i han av mme uansett (30 ml til kvelds (som var 4 skjeer grøt) og 20 ml 1 time etterpå.... Sukk... Det er uansett et annet kapittel. Men det var egentlig pga det jeg tenkte at det kunne være bedre med 3ern siden det tilsynelatende har mer viktige næringsstoffer, men så feil kan man ta...

Skrevet

Da tolker jeg det slik at 3`ern er noe man gir til de som spiser bra, mens 1 og 2 er for de som ikke spiser fullt så bra.. Hmm.. Jeg forsøker å minne meg selv på at jeg skal være glad min gutt har god appetitt.. For det et nok av bekymringer og nye ting å sette seg inn i! Men lykke til da! Håper guttungen din får en økt appetitt snart! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...