Gå til innhold

helt ærlig, gjør spinal bedøvelse vondt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har sprøyteskrekk, blitt myyyye bedre men grudde meg helt sinnsykt til alle sprøytene rundt et ks da jeg skulle inn for snittet i fjor.

Spesielt til spinalen,men hånden på hjertet så gikk det kjempe bra, syntes faktisk at veneflonen er værre å sette!!

Hadde en fantastisk anestesilege og hadde gitt bedskjed om at jeg grudde meg veldig så de var så søte og gode med meg!

Du får ikke noe smertesitillende først, men jeg kan love deg at du er så høy på endorfiner over hva som skal skje at du vil tåle mer enn du tror!! Fokuser på babyen du endelig skal få møte! Lykke til!

Jeg har nettopp tatt keisersnitt 17/02, å det jeg var mest nervøs for før ks var nettopp denne, men kan love deg at det ikke var vondt, man ble helt avslappet, og de aller fleste får lokalbedøvelse før spinalen settes, dermed kjennes ikke noe stikk, bare litt sviing så er det over. Og JEG hadde ikke sagt dette vist jeg virkelig ikke mente det, er ikke den enkleste å ha med å gjøre når det kommer til sykehus/sprøyter o.l men keisersnittet gikk kjempefint, er utrolig gla det er over, men hadde aldri grudd meg slik på forhånd vist jeg hadde vist hvor fint det skulle gå :)

Hei

Kan ikke huske noen smerte overhode... fikk ingen smertestillende først. Var ikke i fødsel heller da det ble akutt keisersnitt pga liten baby og ikke noe fostervann 12 dager over tiden... Jeg fikk spinalbedøvelse.

Annonse

Hadde keisersnitt for fem måneder siden og gruet meg mest til veneflonen faktisk!! Den syntes jeg var verst :-P Spinalbedøvelsen er piece of cake, og som sagt over her -du er så fjern på deg selv og endrofiner den dagen at du merker ikke noe annet enn et lite stikk og et press, som om noen prøver å dytte deg av benken. Så kjenner du etterhvert at det kribler i beina og blir velvet ned, så får du det grønne foran og vips er ungen din ute :D Jeg syntes det var kjempe gøy og hadde en fantastisk fødselsopplevelse!! Ikke noe i verden å grue seg for og jeg juger ikke!!

Du får ikke noe annet smertestillende enn fire paracett på morningen (ved planlagt ks) for å ha noe å bygge på utover dagen. Men når ungen er ute får du diverse og dagene etter morfinsprøyte i låret -den kan du glede deg til :D Et tips er å ta den to timer før alle besøkene kommer - da går det som en drøm og du får slappet av, hehe..

Lykke til <3

• 2 uker senere...

Hei. Du vil først få 2 stk bedøvende sprøyter i ryggen. Disse kjenner du lite av. Når disse virke vil de sette inn et kateter/kanyle i ryggen din. Dette vil du kjenne. Det som er viktig er at du sitter stille når de sette inn kanylen.Be derfor om å få satt inn epiduralen så tidlig så mulig i fødselsfoløpet, da er muligheten for at du klarer og sitte stille størst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...