Gå til innhold

Storebror lagt inn med dehydrering, nå er lillebror også blitt syk...

Anbefalte innlegg

Storebror på 3 år fikk kraftig omgangssyke natt til lørdag. Var hos fastlegen på mandag, var da veldig slapp og hadde ikke tisset hele natten, og timene før det. Ble sendt rett til sykehuset, der det ble forsøkt med væske og saftis hele dagen, før det ble nedlagt sonde på kvelden. Ble fyllt opp over natta og kom hjem igår. Har kommet seg en del, spiser og drikker, men har kastet opp mye tidligere idag. Nå har lillebror også blitt syk, og kaster opp alt han spiser og drikker. Har prøvd med salte kjeks, saftis, og lite væske av gangen (både på sprøyte og tåteflaske), men alt kommer opp igjen likevel. Har nesten 39 i feber og er veldig slapp. Nå nekter han å drikke. Hva gjør man da? Ser man an og prøver mer, eller bør man kontakte legevakten såpass fort? Han ble syk i 12tiden, og har ikke tisset siden da såvidt vi vet (vanskelig å se når han har diaré.) Uff, er smittet selv også, så er fryktelig usikker. :( Hater virkelig omgangssyke altså.

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Hvor bor dere?

Kan jo være omgangssyken, men pass bare på at han tisser, selvom det jo er ganske vanskelig... :(

Hvis han ikke tisser før han legger seg kan du jo ta telefonen til legevakta og spørre. God bedring!

Hvis han "bare" har vært syk siden kl12, så hadde jeg ikke bekymret meg i det hele tatt for at han ikke får i seg noe mat eller drikke enda. Jeg pleier alltid å vente en god stund etter jeg har kastet opp før jeg prøver å få i meg noe drikke, hvis ikke vet jeg at det kommer opp igjen. Jeg hadde ventet til han har gått minst en halvtime, gjerne en time uten å kaste opp, så kan du prøve å gi han litt å drikke, ca en teskje eller noe av gangen i begynnelsen, så kan du øke etterhvert. Farris og eplejuice blandet er noe av det beste du kan gi. Og hvis han har diare, så er det jo umulig å vite om han har tisset eller ikke, men det har han mest sannsynlig gjort hvis han bare har vært syk halve dagen i dag. En halv dag uten drikke er ikke farlig.

Okay, takk for svar. :) Han sover nå, så da lar jeg han sove og prøver heller litt igjen når han våkner. Prøver med farris og eplemost ja, selv om det ikke var så populært. Så får vi se hvordan det går. Får litt skrekken når storebror ble så dårlig, men godt å høre at jeg ikke bør bekymre meg ennå. :)

Bor forresten i Oslo.

Annonse

Jeg ville ventet til i morgen, få en time hos fastlegen om han ikke har drukket noe enda.

Så bra at de hjalp dere så fort!

Her måtte frøkna gå 5 dager uten mat og drikke før de ville gjøre noe. Fikk nesten 2 liter væske før hun tisset. Ble værende 1 uke på sykehus og måtte mates i sonde i 2 uker. De mente det ikke var noe fare så lenge det kom tårer når hun gråt.....Jeje.

God bedring til gutta dine!!

De tok blodprøver og avføringsprøve, og sa at det ikke var noen alvorlige infeksjoner. Tenkte også på e-coli.. Ja, var godt vi fikk hjelp såpass fort, men fastlegen kjenner gutten min godt, så han ser med en gang når han ikke er seg selv. Han er jo kronisk syk også, så skal ikke så mye til før han blir veldig dårlig.

Har fått i minstemann en tår nå, så får vi se om han klarer å holde på den. Har han ikke tisset imorgen tidlig får vi ringe fastlegen ja.. Er det forresten farlig om de ikke tisser, når man vet de har fått i seg mye væske? Eldstemann tisset masse (i dusjen, hehe) rundt 12 idag, men har skiftet to helt tørre bleier etter det.. Han har drukket mye da, og spist også, uten å kaste opp.. Regner med det kommer mye i natt.

Som sagt, hater virkelig dette, synes det er skummelt, jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...