Millamor - 77 Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Er det bare å sjekke tilstanden til barn og mor? Om man kan gå lenger? Må man bli strippet? (Har litt angst for det)
theamortil3 Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 På min overtidstime sjekket de bare meg ved urinprøve og blodtrykk, og barnet på ultralyd. Så fikk jeg beskjed om å møte opp dagen etter kl 10 for å bli satt igang med drypp. Jeg ble ikke strippet og de nevnte ikke det. Vet flere som har blitt igangsatt med en gang etter undersøkelse.
Millamor - 77 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2011 Ok takk for svar; ) Må vel passere termin egentlig før jeg tenker på dette. Men gikk 10 dager over sist, fødte på dagen jeg skulle til overtidskontroll. Greit å være forberedt.
Babyønske �� Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Jeg måtte først sitte med ctg og sparketest. Så fylte vi ut litt papirer. Deretter var det ultralyd. For min del var det litt lite fostervann, så vi fikk valget om igangsettelse samme dag, eller dagen etter. Dette var 7 dager over termin. Vi valgte samme dag. Så da begynte den prosessen. Jeg ble ikke strippet før jeg var igangsatt og moden. Forøvrig er ikke stripping så mye å grue seg til, man står foran en fødsel, så et lite lugg på noen få sekunder tåler man da.
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Heisann, Dette er sikkert forskjellig fra hvilket sykehus du tilhører, ettersom de praktiserer det veldig ulikt dette med overtid. Jeg for min del som fødte på Haukeland i Bergen, var på 2 overtidskontroller. Den ene på 12 dag over, og den andre på 14 dag over. Den 14 dagen over fikk jeg tilbud om å bli strippet, dette er som hun ene over skriver, bare en liten filleting. Det var over på noen sekunder. Lykke til videre til deg:) mvh
Millamor - 77 Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2011 Ja jeg vet, helt teit å være beskymret for stripping, når man faktisk skal føde; ) Håper vi slipper overtidskontroll alle mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå