Puppen og lillemor Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 1. må NAN pulveret blandes ut i varmt vann? eller kan jeg bruke kaldt? (kokt selvfølgelig) 2. hvis jeg har laget en flaske hvor lenge er den spiselig? (vesla er nemlig litt vanskelig når det gjelder mat og jeg må gjerne prøve å gi henne mat flere ganger i løpet av f.eks en time eller to 3. Er det ok å helle ferdigblandet NAN over på en ren flaske og ta med den i stellebagen når jeg skal ut.. eller bør jeg ha med kartongen og heller over når hun skal spise?
Snellamedto Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 hei! 1, ja, det må være varmt, eller 40 grader, det står på pakken. 2, ca 1-2 timer, men babyer kan få vondt i magen/ fordøyelsesbesvær av kald melk. 3, det vet jeg ikke.. :-) kort svar, men har bare en arm ledig for øyeblikket... :-)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Går nok bra om du heller over i en flaske. Jeg har iallfall gjort det mange ganger Den er jo ren og kokt så.
Løvinna30 Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 1 NAN må vel ikke blandes ut i varmt vann. Jeg vet ikke helt hva du tenker på, men jeg vet det er fler som blander lager ferdig melkeflasker og setter i kjøleskapet, og varmer opp da barnet skal ha melkeflaska. Det var "greit" før i tiden, men nå sier de at ikke er det... men har sett flere har gjort det..... 2. Jeg har gitt en som er ca 1 time "gammel"... men melka bør ikke stå i mange timer... (sett melka i kjøleskapet!) 3. Da min baby var nyfødt målte jeg opp på forhånd på flaskene. (da drakk han jo mye mindre, og en kartong holdt på 2-3 flasker). Tenkte på det nå her om dagen, at jeg målte opp 60ml i tre flasker da han var 11 dager gammel da vi var i konf en gang. Nå har jeg en boks med tre "luker" med riktig mengde pulver, og en termos med varmt vann og en med kaldt vann og blander ut lett som bare det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå